Platforma pentru magazinele online Simplify, dezvoltată de KLG Europe, unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii logistice din Europa, anunță investiții de peste un milion de euro, dintre care cea mai mare parte în automatizare și digitalizare.
Simplify este un serviciu care oferă companiilor online posibilitatea de a-și transfera procesele de logistică și transport către un singur furnizor. KLG asigură transport, depozitare, ambalare a produselor, logistică de retur, dar și flexibilitate prin integrarea și optimizarea serviciilor de curierat existente. Acest lucru facilitează procesele interne ale unui magazin online.
Alte articole: 255,6 milioane de lei alocate de CFR pentru lucrări de reparații. Căile dintre București şi Constanța vor fi modernizate
Simplify a implementat, de curând, noi sisteme de automatizare a proceselor logistice și au fost achiziționate conveioare, precum și alte echipamente care să contribuie la eficientizarea operațiunilor de pregătire a comenzilor pentru magazinele online. Implementarea noilor sisteme și funcționalități din depozitul Simplify a fost realizată de către Dasstec, producător de soluții de automatizări inovative prin ioT.
Investițiile dedicate zonei de digitalizare și automatizare se ridică la 700.000 euro, sumă alocată din fonduri proprii. Astfel, compania KLG România a investit într-o platformă digitală destinată clienților, care oferă magazinelor online un acces facil la informații despre toate tipurile de transport, trasabilitatea comenzilor, aspecte financiare, precum și informații legate de depozitarea mărfurilor.
Simplify arată că, prin implementarea noilor sisteme de automatizare a proceselor – conveioare, lift pentru etajele platformei, suplimentarea punctelor de validare, precum și a sistemului de comunicare de tip VoCoVo care facilitează modul de pregătire al comenzilor – magazinele online beneficiază de un timp mai mic de colectare şi a pregătirii comenzilor. Astfel, lead time-ul Simplify poate să scadă până la 30 de minute iar capacitatea curentă de procesare crește la aproximativ 9.000 comenzi pe zi, contribuind la îmbunătățirea și reducerea timpilor de livrare către clientul final.
„Proiectul va presupune mai multe faze de dezvoltare, precum integrarea de sisteme de sortare a comenzilor pregătite sau dezvoltarea sistemul de transport a cutiilor, prin funcționalități de selectare a produselor din platformă cu semnale luminoase. Obiectivul nostru este să le oferim magazinelor online timpi de procesare din ce în ce mai scurți, de aceea, în prezent, ne aflăm în plin proces de identificare a altor procese de automatizare și a altor tipuri de pregătire mult mai eficiente concentrându-ne pe lansarea de noi servicii precum cel de dropshipping”, declară Carmen Vasilescu, Logistics Director.
O altă investiție recentă a companiei se ridică până la suma de 350.000 euro și reprezintă implementarea unor noi sisteme verzi care să contribuie la reducerea emisiilor de CO2. Astfel, au fost montate noi panouri solare pe acoperișul spațiului logistic principal din Bolintin-Deal, care acoperă aproximativ 40% din energia consumată anual și echivalează cu plantarea a 1.600 de copaci.
În prezent, numărul de comenzi procesate de Simplify este de peste 30.000 pe lună. Printre clienți se numără companii precum Sneaker Industry, Fashion Lifestyle & Distribution, Sport Couture, GBB, Senses. KLG Europe România are 9 hub-uri poziționate strategic la nivel național (București, Cluj-Napoca, Timișoara, Brașov, Sibiu, Craiova, Constanța, Brăila și Bacău). KLG Europe România face parte din KLG Europe. La sfârșitul anului 2019, KLG Europe a devenit parte din grupul Sinotrans.
Citește și: TOP 10 cele mai valoroase companii de pe piaţa românească. O firmă cu capital românesc pe prima poziţie