Germania a înregistrat o creștere a ponderii vehiculelor electrice în totalul pieței, în luna septembrie, la 16.5% de la 13.7% în luna anterioară, conform datelor KBA. Procentul reprezintă o creștere importantă după momentul eliminării subvențiilor, însă nu este cel mai mare de când au fost lansate automobilele electrice.
Vânzările de automobile electrice din Germania au o creștere de 8,7% față de anul trecut, fiind vândute 276.390 de unități, dintre care 34.479 au fost vândute numai în septembrie.
Principalele automobile care au contribuit la creșterea vânzărilor sunt de la Volkswagen, precum și de la Skoda. Enyaq, modelul produs în Cehia de Skoda, a fost liderul de piață al mașinilor electrice în luna septembrie, cu 3.400 de unități înmatriculate, urmat de Tesla Model Y, cu 3.067 de unități înmatriculate.
Citește și : Nintendo lansează un ceas deșteptător care te trezește cu melodii din jocuri video
Lista continuă cu vehiculul electric Volkswagen ID.7, cu 2.673 de vehicule, urmat de ID.4 și ID.5, care au vândut împreună 1.971 de unități. Lista continuă cu mașinile MINI, Cupra Born, BMW X1 și Volkswagen ID.3, conform Profit.ro.
Din punct de vedere al creșterii vânzărilor modelelor în Germania, Skoda Enyaq a avut o vânzare cu peste 200% mai mare față de anul trecut, pe locul doi fiind tot o mașină de la Skoda, și anume SUV-ul Karoq, care a avut o creștere de 95% a vânzărilor față de anul trecut. În plus, Opel Astra și modelele Volkswagen ID.4 și ID.5 au avut o creștere de peste 50%.
Citește și : Franţa îşi face bugetul cu banii marilor companii şi ai bogaţilor. Planul surprinzător al premierului Michel Barnier
Dacia Sandero, mașină produsă în România, a avut și ea o creștere foarte bună, de 35%, înmatriculându-se mai mult de 2.000 de astfel de vehicule. În plus, Dacia a încehiat septembrie cu un plus de 4% față de volumul de anul trecut, având un număr de 4.088 unități înmatriculate, ceea ce reprezintă 2% din cota de piață.
Dacia a vândut, în primele nouă luni ale lui 2024, 52.856 de unități, cu peste 2,5% mai mult față de anul trecut, un rezultat foarte bun având în vedere că de la începutul anului s-au înmatriculat, în Germania, 2,1 milioane de autoturisme noi.