Spectacol pe cer. Un asteroid descoperit în urmă cu câteva ore va intra în atmosfera Pământului

04 Sep, 21:39 • Preda Silvia
Un asteroid va intra în atmosfera Pământului deasupra Filipinelor, lângă insula Luzon, informează Agenția Spațială Europeană.

Catalina Sky Survey a descoperit acest asteroid de aproximativ un metru, numit CAQTDL2, miercuri dimineață, transmite CNN.

Specialiștii estimează că asteroizii cu o dimensiune de aproximativ un metru lovesc Pământul la fiecare două săptămâni, potrivit agenției spațiale, deși sunt foarte rar observați înainte de a intra în contact cu planeta noastră.

Acesta este doar al nouălea asteroid pe care omenirea l-a văzut vreodată înainte de impact”, a transmis ESA pe Twitter.

Acest asteroid de mici dimensiuni este inofensiv, deoarece va arde la intrarea în atmosferă. Oamenii din zonă pot vedea o minge de foc, doar dacă prognoza meteo le va permite.

Citește și: Plantele care răcoresc și curăță aerul din casă pe timp de vară. Ce recomandă experții NASA

Asteroidul a fost descoperit cu doar câteva ore în urmă

Un asteroid va intra în atmosfera Pământului

Vremea rea, cauzată de taifunul Yagi, i-ar putea împiedica pe pasionații de astronomie să observe fenomenul.

Asteroizi de mici dimensiuni cad în mod constant pe Terra, cei mai mulţi dintre ei dezintegrându-se în atmosferă.

În urmă cu 65 de milioane de ani, un asteroid sau o cometă cu diametrul de circa 10 kilometri s-a prăbuşit în zona peninsulei Yucatan din Mexic, declanşând modificări climatice globale care au determinat dispariţia dinozaurilor, alături de 75% din totalul formelor de viaţă care existau în acea epocă.

Vezi și: NASA avertizează: Un asteroid gigant se îndreaptă către Pământ! Corpul ceresc depășește dimensiunile Westminster Abbey