Gigantul de streaming Spotify a anunţat luni că-şi va reduce forţa de muncă totală cu aproape 17% (aproximativ 1.500 din cei 9.000 de angajaţi), după ce a concediat în ianuarie circa 6% din personal şi încă 2% în iunie, pe fondul costurilor mai ridicate, transmite Reuters.
În trimestrul trei, compania a revenit pe profit, în urma majorării preţurilor la serviciile sale de streaming şi a creşterii numărului de abonaţi în toate regiunile, estimând că în trimestrul patru numărul ascultătorilor săi va ajunge 601 milioane pe lună.
Şeful Spotify, Daniel Ek, a declarat recent pentru Reuters că firma se concentrează pe măsuri de eficientizare şi îmbunătăţire a profitabilităţii.
Luni, el a explicat că reducerea numărului de angajaţi pare surprinzător de mare, ţinând cont de cifrele recente privind câştigurile şi performanţele companiei.
„Am discutat să facem concedieri pe o scară mai redusă în 2024 şi 2025. Dar, considerând decalajul dintre obiectivele financiare şi costurile operaţionale curente, am decis că adoptarea unor măsuri ferme pentru corectarea costurilor reprezintă cea mai bună opţiune pentru îndeplinirea obiectivelor noastre”, se arată într-un mail trimis angajaţilor de Daniel Ek.
„Sunt conştient că pentru mulţi, o reducere de o asemenea amploare poate fi o surpriză, având în vedere recentul raport pozitiv privind rezultatele şi performanţele noastre”, a scris directorul general Daniel Ek într-o scrisoare adresată angajaţilor, consultată de AFP. Concedierile au ca scop „alinierea Spotify la obiectivele noastre viitoare şi (pentru) a ne asigura că suntem dimensionaţi corespunzător pentru provocările viitoare”, a mai explicat el în scrisoare.
În trimestrul al treilea, grupul înregistrase un profit operaţional rar, graţie unei creşteri cu 26% a numărului de utilizatori activi, şi un profit net de 65 de milioane de euro.
Potrivit lui Ek, în 2020 şi 2021, compania „a profitat de oportunitatea oferită de un capital la cost mai mic şi a investit semnificativ în extinderea echipei, îmbunătăţirea conţinutului, marketing şi noi verticale”.
„Cu toate acestea, ne aflăm acum într-un mediu foarte diferit. Şi, în ciuda eforturilor noastre de a reduce costurile anul trecut, structura costurilor noastre pentru a ne atinge obiectivele este încă prea mare”, a adăugat el.
În 2017, compania avea aproximativ 3.000 de angajaţi, un număr care a crescut de peste trei ori, ajungând la aproximativ 9.800 la sfârşitul anului 2022.
De la înfiinţarea sa, platforma nu a înregistrat niciodată un profit net pentru întregul an şi doar ocazional înregistrează profit trimestrial, în ciuda succesului său pe piaţa muzicii online.