Stellantis este al treilea cel mai mare producător de automobile din lume, din punct de vedere al veniturilor. El a anunțat în urmă cu puțin timp ca va lansa prima sa mașină electrică, informează economedia.ro.
Stellantis va dezvălui în octombrie prima sa mașină electrică. Autoturismul se va afla la un preț accesibil și va fi fabricat în Europa. Noul model Citroën e-C3 va avea o capacitate de „încărcare rapidă”, astfel, mașina se va încărca în doar 57 de minute. Totodată, va avea o autonomie de 320 de kilometri.
Primele informații furnizate de companie arată că prerezervările vor fi disponibile până la sfârșitul anului 2023. Totodată, livrările vor începe din al doilea trimestru al anului 2024. Luna trecută, Stellantis informa că va adăuga în portofoliu, începând cu acest an, 9 vehicule electrice cu baterie.
Producătorul a luat decizia tocmai pentru a-și extinde prezența pe piața profitabilă. În prezent, piața profitabilă este dominată de producătorii chinezi.
Citește și despre: De câți bani ai nevoie pentru a-ți instala acasă o stație de încărcare pentru mașina electrică. Recomandări pentru a reduce costurile de încărcare
Stellantis își propune să dețină un total de 47 de vehicule electrice cu baterii pe întreaga piață, până la sfârșitul anului 2024. Citroën încearcă să-şi electrifice întreaga gamă până la sfârşitul anului 2024.
Vânzările companiei au crescut cu 22% în primul trimestru al anului 2023, față de aceeași perioadă de anul trecut, referindu-ne la cele de vehicule electrice cu baterii. Agenţia Internaţională pentru Energie a estimat în aprilie că vânzările de vehicule electrice au depăşit 10 milioane în 2022.
La acel moment, China reprezenta aproximativ 60% din piață. Europa deține a doua cea mai mare piață pentru mașinile electrice. Vânzările au crescut cu peste 15% în 2022.
Se stimează că achiziţiile de vehicule electrice vor creşte la 25,9 milioane în 2028. Directorul general al Volvo Cars, Jim Rowan, a declarat că este puțin probabil ca piața vehiculelor electrice să fie dominată de China în viitor.
„Vedem o mulţime de mărci noi, complet electrice… care apar în China, iar asta face să fie oarecum turbulent şi puţin haotic pe această piaţă, în timp ce oamenii luptă şi joacă pentru poziţie. Cred că se va dovedi mai dificil pentru ei să aibă succes în Europa şi în America decât va fi pentru ei să aibă succes în China”, a spus Rowan.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: Ford dă lovitura cu prima maşină electrică produsă în România. Investiţia este importantă: 500 de milioane de euro