Companiile din industria alimentară utilizează diverse strategii de marketing pentru a-și crește vânzările, iar ambalajele reprezintă un aspect esențial. Un studiu recent critică ambalajele „imorale” și modul în care acestea sunt folosite pentru a atrage atenția copiilor, notează The Guardian.
Bite Back, o organizație non-guvernamentală fondată de faimosului bucătar Jamie Oliver, a apelat la mai mulți experți în nutriție pentru a analiza 262 de produse alimentare dulci comercializate în Marea Britanie. Toate aceste produse sunt împachetate în ambalaje concepute pentru a atrage atenția copiilor și sunt fabricate de cele mai importante zece companii alimentare.
După cum arată raportul pe care l-au întocmit aceștia, companiile din industria alimentară folosesc culori vibrante și personajelor din desene animate pe ambalajele lor pentru a manipula copiii și a-i încuraja să mănânce mai multe dulciuri și alte gustări.
Jamie Oliver, cunoscutul bucătar, a criticat producătorii de alimente pentru utilizarea deliberată a ambalajelor concepute pentru a „captiva mințile tinere”, acest lucru conducând la creșterea vânzărilor de alimente nesănătoase.
„Fie că este vorba de personaje amuzante, imagini luminoase sau forme noi şi interesante, aceste companii le aleg pentru că ştiu că vor capta minţile tinerilor. Acest truc … este încă un alt mod prin care companiile bombardează copiii cu mâncare nesănătoasă de tip junk food”, a declarat Jamie Oliver după publicarea raportului despre ambalaje.
Studiul a fost realizat de către Action on Salt, un grup de experți în nutriție cu sediul la Universitatea Queen Mary din Londra. Rezultatele arată că nu mai puțin de 78% dintre produse au fost considerate nesănătoase din cauza conținutului lor ridicat de grăsimi, sare sau zahăr. Mai mult, s-a constatat că 67% dintre produsele care prezentau pe ambalaje personaje din desene animate erau incluse în această categorie nesănătoasă. De asemenea, s-a observat că 80% dintre aceste produse utilizau culori vii, modele amuzante pe ambalaje pentru a atrage atenția copiilor.
„Unele companii se folosesc de ambalaje atrăgătoare pentru copii pentru a le oferi acestora produse nesănătoase. Printre acestea se numără Kinder Surprise, M&Ms, Randoms şi Monster Munch Giants – toate se ascund în spatele unor imagini colorate, atrăgătoare pentru copii, în timp ce își umplu produsele cu zahăr şi grăsimi”, explică ONG-ul lui Jamie Oliver.
Citește și: Scoala viitorului: Bancile anti-obezitate care sporesc atentia elevilor