Inteligența artificială e privită ca fiind o tehnologie a viitorului. E capacitatea unei mașinării de a imita funcții umane, precum învățarea, planificarea, raționamentul sau creativitatea. Sunt multe domenii care îmbrățișează deja ideea de a înlocui oamenii cu roboți din nevoia de a-și reduce considerabil cheltuielile, conform Spynews.
O țară din Europa, însă, dă tehnologia cu un pas înapoi și face deja demersuri pentru a elimina riscul ca angajații să fie înlocuiți de roboți. Guvernul țării respective a investit deja 30 de milioane de euro în acest scop.
Italia e țara care face tot posibilul să țină cu oamenii în acest „război” și să elimine posibilitatea ca aceștia să fie înlocuiți de roboți. Așadar, Guvernul a cheltuit circa 30 de milioane de euro pentru a îmbunătăți abilitățile șomerilor sau ale angajaților ce au locuri de muncă în care e cel mai riscant ca roboții să preia controlul.
Potrivit statisticilor, jumătate din populația Italiei nu are competențe digitale, fiind un mare dezavantaj, mai ales că mai toate domeniile fac pași mari către digitalizare. Guvernul va cheltui banii tocmai pentru a-i pregăti pe angajați în această direcție.
Mai concret, 10 milioane de euro vor fi cheltuite cu scopul îmbunătățirii competențelor digitale ale angajaților, iar 20 de milioane de euro vor fi cheltuite pentru șomeri.
Sunt multe domenii în care aceștia ar putea înlocui cu succes oamenii, având abilități foarte bine dezvoltate. Pentru multe companii e o idee cu adevărat bună fiindcă ar economisi banii de salarii. Unul dintre primele domenii care ar putea fi înlocuite de roboți e contabilitatea primară.
De asemenea, ar mai putea dispărea în următorii ani manipularea mărfii din depozite. Într-un astfel de domeniu e nevoie de mulți angajați, iar marile companii deja integrează roboți printre oameni pentru a desființa cât mai multe posturi. Se crede în viitor roboții vor lua locul oamenilor în proporție de 100%.
Și traducerile sunt în primejdie de a rămâne fără oameni. Un robot poate să traducă chiar și în 40 de limbi diferite, lucru care e imposibil în cazul unei persoane.
Operatorii call-center ar putea, la rândul lor, să dispară în timp și să fie înlocuiți de roboți, ei fiind considerați foarte potriviți în acest domeniu.