Așadar, pentru construirea drumului de China de kilometri nu s-au implicat deloc muncitori, ci au fost folosite drone și roboți.
Majoritatea țărilor se folosesc de metodele tradiționale de construcție și întreținere a infrastructurii rutiere, în timp ce China revoluționează cu totul acest domeniu datorită tehnologiei moderne. Autostrada Beijing-Hong Kong-Macao, cunoscută și sub numele de “Canalul de Aur”, care e una dintre cele mai importante artere de transport din China, a fost reabilitată doar cu tehnologia modernă.
Citește și Schengen în pericol? Franța și Germania zguduie Europa cu controale drastice la frontiere!
Mai întâi au început cu etapa de evaluare, în care drone echipate cu camere de înaltă rezoluție au scanat toată suprafața autostrăzii și au găsit ce zone trebuiau reparate. Apoi, o flotă de roboți autonomi a început reparațiile efective. Au executat lucrările perfect, ceea ce nu s-ar fi reușit vreodată prin metodele tradiționale. În plus, lucrările au fost încheiate mult mai repede decât în mod obișnuit.
Faptul că muncitorii nu au fost prezenți pe șantier a eliminat riscurile la care ar fi fost expuși aceștia.
În trecut, pe acest drum, a fost înregistrat unul dintre cele mai mari ambuteiaje din istorie, în 2015. La acea vreme, pe autostrada de 50 de benzi au rămas blocate mii de mașini ore în șir.
Ambuteiajul respectiv a afectat peste 750 de milioane de oameni, adică circa jumătate din populația Chinei. Potrivit agenției de știri Xinhua, oamenii călătoreau cu ocazia Zilei Naționale sărbătorită în data de 1 octombrie.
Citește și Veneția lovește din nou. Taxe duble pentru turiști și amenzi drastice din 2025