Taxele vamale de 25% impuse de către președintele american Donald Trump produselor importate din Canada și Mexic, începând cu 4 martie 2025, vor duce la o scumpire a mașinilor din SUA cu între 3.000$ și 12.000$.
Piața auto din SUA se cutremură după decizia lui Donald Trump de a impune taxe vamale de 25% asupra Mexicului și Canade, analizii estimând că, într-un interval de timp destul de scurt, mașinile făcute în SUA se vor scumpi cu 3.000$-12.000$ în showroom-uri.
Calculele lui Donald Trump sunt, relativ, ciudate, ținând cont de faptul că, de exemplu, cei mai mari producători auto din Mexic sunt giganții americani General Motors, Ford și Chrysler (Stellantis).
În anul 2024, în Mexic, General Motors a produs un număr de 889.072 de autovehicule, Stellantis (Chrysler), 419.426 de autovehicule, iar Ford, 386.776 de autovehicule, mare parte dintre acestea ajungând în showroom-urile din America, conform Newsweek.
Constructorii auto americani importă multe materiale, piese și alte elemente pentru autovehiculele pe care le fac SUA, ce provin din Mexic și Canada. Taxarea suplimentară a acestora urmează să se regăsească în prețul final din showroom-uri. Astfel, chiar dacă nu imediat, cumpărătorii de automobile din SUA se vor lovi de o gravă problemă, aceea a noilor taxe vamale.
Patrick Andreson, director executiv al Anderson Economic Group, cu sediul în Michigan, susține că prețurile mașinilor din SUA vor exploda, iar fix modelele care au cel mai mare impact comercial vor începe să fie scăzute mai puțin.
Citește și : Spectacolul minciunilor. Trump șochează din nou cu afirmații false în discursul de la Congres
„Acest tip de creștere a costurilor va duce în mod direct – și mă aștept să fie aproape imediat – la o scădere a vânzărilor modelelor care au cel mai mare impact comercial”, arată economisul.
Prețul unui SUV mare fabricat în SUA ar putea să crească cu aproximativ 9.000$, cel al unui pick-up cu circa 8.000$, iar în cazul mașinilor electrice importate din Mexic sau Canada, creșterea de preț ar putea fi de până la 12.000$, estimează Patrick Andreson.