Vești proaste pentru românii care lucrează sau s-au mutat cu totul în germania. Începând cu 1 iulie, taxarea pentru șoferii de vehicule va fi extinsă, astfel încât de acum să includă și vehiculele de peste 3,5 tone, nu doar camioanele. Germania a decis să aplice această taxă pe drumurile țării pentru a include o gamă mai largă de vehicule grele. Până în prezent, această taxă era valabilă exclusiv pentru camioane și combinațiile de vehicule cu o greutate totală admisă de 7,5 tone sau mai mult pe autostrăzile federale, notează Newsweek.
Potrivit Oficiului Federal pentru Logistică și Mobilitate din Germania, taxa este adesea percepută pentru utilizarea autostrăzilor sau a unor tronsoane specifice ale traseului, cum ar fi trecători montane, poduri sau tuneluri. Începând cu luna iulie, această taxă va fi extinsă și trebui plătită de către șoferii care folosesc vehiculele de peste 3,5 tone, conform unui raport al „ADAC”. De asemenea, modificarea legii va lega taxa de camioane de emisiile de CO₂, aducând astfel o abordare mai ecologică în taxarea vehiculelor grele.
Te-ar putea interesa și: Amendă uriașă pentru șoferii care nu dețin acest lucru. Detaliul care ți-ar putea strica concediul în această vară
Există totuși unii conducători auto exceptați de la această extindere a taxei, care vor rămâne neafectate chiar și după termenul limită, atâta timp cât respectă anumite sfaturi sau se încadrează în reglementări speciale. De exemplu, mulți șoferi de rulote ar putea fi afectați de noua lege.
Aproximativ 160.000 de autocaravane cu greutatea cuprinsă între 3,5 și 7,5 tone sunt înmatriculate în Germania, iar majoritatea acestora ar putea fi supuse obligației de taxare din iulie, conform expertului ADAC în camping, Martin Zöllner.
Aceasta reprezintă o veste proastă pentru șoferii de vehicule grele care vor trebui să plătească taxe similare cu cele ale șoferilor de camioane. Extinderea taxei de drum va impune costuri suplimentare pentru mulți dintre aceștia, aducând astfel o povară financiară suplimentară. Schimbarea legii subliniază angajamentul Germaniei de a gestiona mai eficient utilizarea infrastructurii rutiere și de a reduce emisiile de CO₂, dar vine cu costuri crescute pentru o parte semnificativă a conducătorilor auto.