Temu, o populară platformă chineză de comerț online, se află în centrul atenției în Uniunea Europeană și asta deoarece ar putea fi supusă normelor comunitare. Această mișcare vine în urma declarației că aproximativ 75 de milioane de europeni vizitează platforma lunar, ceea ce o plasează sub incidența Legii privind serviciile digitale (Digital Services Act), arată Politico.
Deși Temu intră deja sub incidența unor norme ale Legii privind serviciile digitale, noua sa dimensiune autodeclarată ar putea implica noi obligații și restricții sub supravegherea Comisiei Europene. Potrivit acestor norme propuse, platformele online mari trebuie să efectueze audituri externe detaliate și evaluări de risc pentru a limita răspândirea conținutului ilegal, inclusiv jucării periculoase sau produse de lux contrafăcute. Sancțiunile pentru încălcările legii pot fi aspre, ajungând până la 6% din cifra globală de afaceri.
Comisia Europeană trebuie să identifice oficial aceste platforme online mari și să le acorde companiilor patru luni pentru a se conforma acestor reguli stricte. Cu toate acestea, până în prezent, nu a fost confirmat oficial dacă Temu este inclusă în această procedură. Un purtător de cuvânt al Comisiei Europene a declarat că sunt în contact cu platforma în vederea unei posibile desemnări în viitor.
Te-ar putea interesa și: Peste 10.000 de comenzi zilnice ale românilor pe site-urile chinezești. Ce poți primi când comanzi de pe Shein și Temu
Temu a câștigat popularitate rapidă în Europa, devenind cunoscut pentru produsele sale la prețuri accesibile. Cu o notă de 4,8 din 5 și peste 100 de milioane de descărcări pe Google Play, platforma a atras atenția consumatorilor prin oferte atrăgătoare, cum ar fi articole la prețuri sub un euro, rucsacuri de laptop la sub 5 euro și teniși la sub 7 euro. Cu toate acestea, unele recenzii menționează că, deși prețurile sunt mici, calitatea produselor poate fi inferioară, iar livrarea poate dura săptămâni întregi.
Sloganul Temu, „shop like a billionaire” (cumpără precum un miliardar), subliniază abordarea sa comercială, care se concentrează pe oferirea produselor la prețuri competitive. Cu investiții masive în publicitate, inclusiv la evenimente precum Super Bowl, Temu a devenit rapid o prezență semnificativă pe piața globală de comerț online.
Temu este subsidiara Pinduoduo, o altă platformă chineză de comerț extrem de populară în mediul online și care a aplicat o strategie similară Shein. Acest model de afacere se bazează pe creșterea rapidă a numărului de utilizatori și pe stimularea furnizorilor să ofere produse la prețuri competitive. În plus, Temu a atras atenția prin achiziționarea unor furnizori importanți ai concurenților săi din retail.
În ciuda succesului său comercial, Temu nu a fost fără controverse. A fost acuzată că încalcă interdicția SUA asupra produselor din provincia chineză Xinjiang, unde există preocupări legate de munca forțată. Cu toate acestea, Temu a respins aceste acuzații, afirmând că respectă standardele similare cu alte companii mari din domeniu, cum ar fi Amazon, eBay și Etsy.
Citește și: Shein şi-a dublat profitul şi a ajuns la 2 miliarde dolari în 2023. Cât au câștigat rivalii H&M și Zara