TikTok, una dintre cele mai folosite platforme la nivel global, a investit 20 de milioane de dolari pe lună pentru a avea acces la modelele lingvistice realizate de OpenAI. Cifra, valabilă pentru luna martie a acestui an, reprezenta aproximativ un sfert din veniturile totale ale diviziei Microsoft de cloud AI. Mai mult, diviza este pe cale să genereze venituri anuale în valoare de un miliard de dolari. Totodată, TikTok folosește tehnologia creată de OpenAI pentru a-și dezvolta propriile modele lingvistice, cu toate că asta contravine regulilor impuse de dezvoltatorul ChatGPT, potrivit The Verge.
Datorită folosirii tehnologiei OpenAI, TikTok își poate dezvolta propriile modele lingvistice, însă acest lucru nu este acceptat de dezvoltatorul ChatGPT.
În cazul în care va reuși să își dezvolte propriile modele lingvistice, TikTok nu va mai avea nevoie să facă plăți în fiecare lună către Microsoft, ceea ce va afecta veniturile gigantului american.
Microsoft a reușit să devintă furnizorul unic de cloud al OpenAI după o neînțelegere în valoare de mai multe miliarde de dolari și a cheltuit alte câteva sute de milioane de dolari pentru a dezvolta un supercomputer pentru ChatGPT, notează Bursa.
Riscul pentru Microsoft este major, în timp ce Bytedance, compania mamă a TikTok încearcă să își construiască propriile modele de inteligență artificială. O astfel de dilemă nu este nouă în spațiul inteligenței artificiale. Nvidia, de exemplu, se confruntă cu riscuri similare cu cele ale Microsoft. Afacerile producătorului de cipuri pentru inteligență artificială sunt foarte concentrate în rândul companiilor mari de tehnologia. Însă, clienții Microsoft au folosit hardware-ul Nvidia pentru a-și construi propriile cipuri AI. Asta stârnește îngrijorarea investitorilor și analiștilor că, în cele din urmă, unii dintre clienți Nvidia nu vor mai avea nevoie de produsele sale.
Să sperăm că, pentru Microsoft, ByteDance nu se va grăbi să își dezvolte modelele AI.
Chiar ieri, vânzările AI Cloud ale Microsoft în raportul de câștiguri pentru al patrulea trimestru fiscal nu au reușit să îndeplinească așteptările ridicate ale analiștilor. Acțiunile Microsoft au scăzut cu 6%. Prețul acțiunilor companiei a recuperat ușor joi dimineață, situându-se în jurul valorii de 418 dolari, potrivit Quartz.
Printre alți clienți de renume care ar fi achiziționat modele OpenAI prin intermediul Microsoft se numără AT&T, Coca-Cola, Fidelity, Volvo și Walmart. Alți clienți corporativi ai OpenAI – precum Zoom, Klarna și Salesforce – își cumpără software-ul direct de la startup-ul AI.
Citește și: Joburile amenințate de inteligența artificială. Sunt așteptate restructurări în mai multe domenii