Compania care are ca obiect de activitate vânătoarea de balenă a decis să-şi comercializeze produsele astfel pentru a le face cât mai accesibile publicului. Printre tipurile de produse comercializate la aceste bancomate se pot găsi sashimi de balenă, slănină de balenă, piele de balenă, friptură de balenă și carne de balenă conservată.
Prețurile produselor din carne de balenă variază între 8 și 23 de dolari (1.000-3.000 de yeni). Tonomatele vor fi amplasate în toată Japonia, pe străzi. Majoritatea tonomatelor vor fi poziționate în special în apropierea supermarketurilor în care nu se mai vinde carne de balenă din cauza presiunii exercitate de activiștii de mediu.
Activiștii au acuzat firma că a făcut o „încercare disperată” de a „sprijini industria crudă și în declin a balenelor din Japonia”.
Kyodo Senpaku, ale cărui nave au condus flota de vânătoare de balene a Japoniei în timpul expedițiilor sale controversate în Oceanul de Sud, și-a deschis primele „magazine” de kujira (carne de balenă) în două locații din Tokyo luna aceasta, după un test de succes la sfârșitul anului trecut.
„Vânzările ne-au depășit așteptările, chiar dacă produsele nu sunt tocmai ieftine”, a declarat Konomu Kubo, purtătorul de cuvânt al companiei, pentru The Guardian. „Unele dintre articole s-au epuizat”, a spus el.
Firma va deschide un al treilea magazin săptămâna aceasta în orașul-port Yokohama și intenționează să opereze tonomate în 100 de locații din Japonia în următorii cinci ani.
În prezent, în Japonia, vânătoarea de balene reprezintă o industri restrânsă în care activează doar câteva companii. Țara a interzis vânătoarea comercială de balene în anul 1987, însă această activitate a continuat sub pretextul că mamiferele sunt capturate pentru a fi „studiate”.