Inteligența artificială și automatizarea vor fi un factor important în acest sens, pe măsură ce mașinile vor căpăta abilități prin care să preia mai multă muncă. În viitorul apropiat, dicolo de automatizarea lucrărilor manuale, mașinile inteligente, alimentate cu inteligență artificială (AI) se vor ocupa de din ce în ce mai mult sarcini care necesită gândire și luare a deciziilor, scrie Bernard Marr, contributor Forbes.
Prin urmare, cum vor face față oamenii aceste revoluții digitale? Nu este cazul să ne facem griji, scriu jurnaliștii sursei citate. Ne vom concentra pe sarcini pe care mașinile pur și simplu nu le pot face la fel de bine ca noi (încă) – locuri de muncă care implică abilități de strategie, creativitate sau inteligență emoțională, de exemplu.
În 2023 și în viitor în general, cei care vor avea succes în industrie și întreprinderi vor dezvolta abilități care implică creșterea abilităților cu mașini și software inteligente, aplicând în același timp „atingerea umană” acolo unde este nevoie.
Comunicator de date/ narator
Comunicatorii de date și naratorii vor deveni din ce în ce mai căutați și valoroși pentru companii pe măsură ce trecem în anul 2023. Acest lucru se datorează faptului că, potrivit cercetărilor comandate de Tableau de la Forrester, până în 2025, 70% din locuri de muncă vor implica lucrul direct cu date. Aceasta înseamnă că fiecare organizație va avea nevoie de oameni cu abilitățile de a interpreta, traduce și comunica.
Acest set de abilități se referă la capacitatea de a comunica informații în moduri care sunt eficiente – adică să le pună în mâinile persoanelor potrivite la momentul potrivit. Cu toate acestea, trebuie să fie, de asemenea, captivante, iar aceste este momentul în care intervine elementul de narațiune. Naratorii de date calificați sunt capabili să vadă și să comunice narațiunea din jurul datelor. În termeni practici, acest lucru ar putea însemna explicarea de unde provin informațiile, de ce sunt importante pentru afacere și cum se poate pune cel mai bine în funcțiune.
Acest set de abilități se referă la capacitatea de a comunica informații în moduri care sunt eficiente – adică să le pună în mâinile persoanelor potrivite la momentul potrivit. Cu toate acestea, trebuie să fie, de asemenea, captivante, iar aceste este momentul în care intervine elementul de narațiune. Naratorii de date calificați sunt capabili să vadă și să comunice narațiunea în jurul datelor. În termeni practici, acest lucru ar putea însemna explicarea de unde provin informațiile, de ce sunt importante pentru afacere și cum se poate pune cel mai bine în funcțiune.
Securitate cibernetică
Popularitatea muncii la domiciliu și la distanță care a început în timpul pandemiei de Covid-19 și urmează să continue în 2023 înseamnă că securitatea cibernetică este esențială pentru fiecare companie. Nu mai este ceva limitat la departamentele IT, fiecare angajat va fi de nevoit să-și asume responsabilitatea pentru securitatea datelor care le sunt încredințate. Cu toate acestea, asta nu înseamnă că agentul specializat de securitate cibernetică va deveni un lucru al trecutului – departe de asta, de fapt, deoarece se prevede că până la 10 milioane de profesioniști vor fi angajați în domeniu în 2023.
Acest lucru înseamnă că, indiferent dacă intenționați să o urmați ca o carieră sau pur și simplu să-l adăugați în CV-ul dvs, abilitățile de securitate cibernetică vor fi printre cele mai solicitate în viitorul apropiat. Lucrul la domiciliu și la distanță, internetul lucrurilor (IoT) și migrarea continuă a tot mai multor aspecte ale vieții noastre în domeniul digital (precum și metaversul) toate au implicații majore pentru modurile în care infractorii cibernetici pot face viața neplăcută.
Profesioniștii în securitate cibernetică valorifică inteligența artificială pentru a anticipa și contracara atacurile de hacking și DDOS, adoptând, de asemenea, abordarea psihologică necesară pentru a se apăra împotriva abordărilor cu tehnologie mai scăzută bazate pe inginerie socială. Este un set de abilități divers și unul care va face pe oricine o potrivire atractivă pentru forța de muncă din viitor.
UX Design
Designul experienței utilizatorului (UX) și domeniul strâns legat de proiectarea interfeței cu utilizatorul (UI) vor deveni abilități din ce în ce mai valoroase datorită măsurii în care transformarea digitală își va pune amprenta asupra fiecărei companii de tehnologie și fiecare loc de muncă. Această democratizare a tehnologiei înseamnă într-adevăr că toată lumea, indiferent de rolul său, este de așteptat să lucreze cu tehnologia într-o oarecare măsură. Și asta înseamnă că tehnologia trebuie să fie utilizabilă de oricine, chiar și de cei fără abilitățile necesare în mod tradițional pentru a lucra cu tehnologia, cum ar fi abilitățile de software și de programare.
Abilitatea designerului UX și UI este de a face tehnologia intuitivă și accesibilă oricui, chiar dacă nu este obișnuit să lucreze cu tehnologia. Acest lucru va fi deosebit de relevant pe măsură ce trecem mai departe în era platformelor low-code/fără cod, în care organizațiile au puterea de a crea aplicații pentru clienții lor sau pentru forța de muncă fără a fi nevoie să angajeze ingineri software și să execute proiecte de dezvoltare software îndelungate și costisitoare.
Pe măsură ce consumatorii continuă să prețuiască experiența mai presus de alte aspecte ale produselor și serviciilor pe care le achiziționează (cum ar fi raportul calitate-preț sau calitatea), atunci setul de abilități al designerului UX va deveni din ce în ce mai solicitat.
Marketing digital
Trăim într-o economie a atenției – ceea ce înseamnă că atenția noastră este din ce în ce mai valoroasă marfă pe care trebuie să o oferim, iar captarea acesteia este prioritatea numărul unu pentru mărci și companii. Marketingul digital presupune valorificarea puterii cumulate a oricărui număr de soluții tehnologice concepute pentru a atrage atenția clienților și a pune produsele și serviciile dvs. în prim-planul lor. De la publicitate plătită în rețelele sociale până la campanii conduse de influenți, optimizare pentru motoarele de căutare (SEO), pâlnii de marketing prin e-mail și canale de ultimă oră, cum ar fi metaverse și realitate augmentată (AR), marketingul digital implică un set divers de abilități digitale, de la cele tehnice, la cele creative.
Citește și: Turismul românesc ia avânt: Sosirile în unitățile de cazare au crescut cu 18,6% în primele 10 luni