Trenurile de noapte din Europa luptă din răsputeri să enască pe piață însă au o concurență acerbă, companiile aeriene cu buget redus fiind cele care le iau înainte, potrivit unor informații furnizate de Euronews.
Sarah și Sonia sunt două fete care au călătorit cu un tren de genul acesta și au coborât din Gara Centrală din Berlin, iar acestea au fost surprinse că se simt foarte odihnite după ce au doprmit în cel mai nou serviciu de trenuri de noapte din Europa, deși întârzierea pe care au avut-o a fost de doar o oră.
„Când vezi paturile, nu par a fi cele mai confortabile.”, a declarat Sarah, potrivit celor de la Economedia.
Fetele au călătorit cu European Sleeper, care este un start-up olandezo-belgian a cărui lansare a fost în una mai. Aceasta face parte dintr-o renaștere a călătoriilor cu trenul de noapte. Cererile există pentru astfel de servicii, care să înlocuiască avionul, întrucât, călătoria cu avionul conferă emisii mai mari de gaze cu efect de seră, iar trenul nu, mai ales pentru călătorii preocupați de climă, readucând în același timp o parte din romantismul unei forme mai vechi și mai lente de călătorie.
Renașterea acestui tren întâlnește destul de multe probleme, pornind de la asigurarea finanțării și a profiturilor în contextul concurenței acerbe din partea companiilor aeriene low-cost, până la operarea unor servicii fiabile pe rețeaua feroviară supraaglomerată și îmbătrânită a Europei.
Vezi mai multe despre: Anunț important din partea CFR! Cum vor circula trenurile în contextul trecerii la ora de iarnă
Trenul cu care Sarah și Sonia au mers este un exemplu în acest sens. Serviciul oferit de European Sleeper este Bruxelles-Berlin, iar aceștia au declarat că a fost nevoie de o perioadă lungă de timp pentru a putea ajunge la un acord cu operatorii ferociari cu privire la orar.
„Este foarte birocratic și complicat”, a comunicat Chris Engelsman, cofondatorul European Sleeper, pentru agenția de știri Reuters.
Mai mult decât atât, a fost o perioadă lungă până când compania a găsit cele mai bune vagoane pentru trenuri, acesta fiind la mâna a doua și pe care le-a închiriat. Vagoanele recondiționate, de culoare alb-deschis și roșu stins, aveau prize electrice defecte și toalete sparte, după ce au transportat peste 20.000 de persoane în primul sezon estival al European Sleeper.
„Principala investiție pe care o căutăm în acest moment este în materialul rulant, pentru că este o parte foarte importantă a întregii afaceri.”, a comunicat Engelsman, potrivit sursei citate.
„Există o cerere mai mare. Dar principala provocare este planul de afaceri.”, a declarat Alberto Mazzola, directorul executiv al lobby-ului CER, care reprezintă companiile feroviare europene, conform sursei citate.
Vezi mai multe despre: Pentru prima dată după 20 de ani, infrastructura feroviară românească va cunoaște trenuri noi! Prin ce orașe vor trece?