Cetățenii din Paris vor fi invitați să voteze dacă va mai fi permis ca serviciile de închiriere de trotinete electrice să continue să funcționeze în capitala Franței. Autoritățile iau în calcul și analizează interzicerea controversatelor vehicule închiriate, a declarat primarul orașului.
Problema divizează foarte mult populația, a declarat Anne Hidalgo în ediția de weekend a ziarului Le Parisien, afirmând că cei care circulă cu trotinete arată respect superficial față de regulile de circulație.
Alte articole: Filmele SF devin realitate! Mașinile din SUA ar putea să fie dotate cu întrerupătoare
Oamenii merg cu trotinete electrice lângă turnul Eiffel și de cele mai multe ori, ei încalcă adesea interdicțiile de a circula pe trotuare sau parchează fără nicio atenție, în timp ce unii abandonează scuterele în parcuri sau chiar le aruncă în râul Sena.
Există și tabăra opusă, cea a fanilor, care între timp, laudă această variantă ca o alternativă rapidă, nepoluantă la mașini sau la transportul public aglomerat. Companiile de închiriere Lime, Dott și Tier adună o flotă de 15.000 de astfel de trotinete.
Hidalgo a spus că locuitorilor din Paris li se va pune „o întrebare foarte simplă” în referendumul planificat pentru 2 aprilie:
„Continuăm sau nu cu trotinetele electrice închiriate?”
Primarul a spus că ea însăși înclină spre o interdicție, dar că va respecta votul parizienilor. O interdicție ar face din Paris o excepție printre marile orașe.
În septembrie, capitala i-a amenințat deja pe cei trei operatori cu nereînnoirea licențelor, care expiră în martie, dacă nu reușesc să limiteze călătoriile nesăbuite și alte „abuzuri”.
În noiembrie, operatorii au venit cu o serie de îmbunătățiri sugerate, inclusiv echiparea scuterelor cu plăcuțe de înmatriculare care să permită urmărirea mai ușoară a persoanelor care circulă chiar dacă semaforul este roșu sau care călătoresc în perechi pe vehiculele cu o singură persoană – ambele încălcări extrem de frecvente.
David Belliard, adjunctul lui Hidalgo responsabil cu transportul urban, a spus în continuare că o analiză cost-beneficiu nu favorizează schemele de închiriere.
„Sunt în cale și sunt periculoși”, a spus el, spunând că este în favoarea unei interdicții pentru a „paci străzile și trotuarele noastre”. A existat „prea mult feedback negativ” din partea cetățenilor despre trotinete, a spus el.
Hidalgo a declarat, între timp, pentru Le Parisien că scuterele private, de asemenea foarte populare în capitală, nu au fost vizate de referendum.
„Nu sunt o problemă”, a spus ea.