Te-ai gândit vreodată că poți comanda acum mâncare și să îți ajungă în 3 decenii? Ei bine, cei care comandă o cutie de crochete de vită Kobe congelate de la Asahiya, o măcelărie din orașul japonez Takasago, o vor primi abia peste 30 de ani. Produsul e atât de popular, încât lista de așteptare a ajuns la 3 decenii, relatează CNN.
Fondată în anul 1926, Asahiya a vândut produse din carne din prefectura Hyogo – inclusiv carnea de vită Kobe – timp de zeci de ani. A adăugat crochetele de vită după cel de-al Doilea Război Mondial, iar succesul lor a fost unul cu adevărat răsunător. Mai mult, abia la începutul anilor 2000, aceste crochete cu cartofi și carne de vită au devenit o senzație pe internet, rezultând în lista de așteptare ridicol de lungă cu care se confruntă acum cumpărătorii.
Mult prea căutatele „Crochete extreme” sunt unul dintre cele patru tipuri de crochete de vită Kobe disponibile la Asahiya. Cei care nu vor să aștepte 30 de ani pot comanda Crochetele de vită Premier Kobe, la care lista de așteptare e de „doar” 4 ani.
„Am început să ne vindem produsele online în 1999. În acel moment, am oferit Crochete Extreme ca eșantion”, explică Shigeru Nitta, proprietarul companiei.
Nitta a fost cel care a vizitat fermele din zonă și licitațiile de carne de vită cu tatăl său încă de când era doar un copil și învăța pașii unei afaceri cu adevărat de succes. A preluat magazinul de la tatăl său în 1994, când avea 30 de ani.
La scurt timp, el a experimentat cu comerțul electronic timp de câțiva ani, și-a dat seama că toți clienții ezitau să plătească online o sumă mare pentru carnea de vită premium. Atunci a luat o decizie îndrăzneață: a vândut crochetele la un preț mult mai mic decât costul cărnii. A riscat mult, dar a câștigat.
„Am făcut crochete gustoase și la prețuri accesibile, ca o strategie pentru a-i face pe clienți să se bucure de crochete și apoi, poate, să cumpere carnea noastră de vită Kobe”, explică Nitta.
Pentru a limita pierderea financiară, Asahiya a făcut la început doar 200 de crochete pe săptămână, în propria sa bucătărie. La final însă, ideea sa a avut succes, iar crochetele au devenit faimoase și toată lumea voia să le cumpere.
„Am încetat să le mai vindem în 2016, pentru că lista de așteptare era de peste 14 ani. Ne gândeam să oprim comenzile, dar am primit multe apeluri prin care ni se cerea să le vindem în continuare”, spune Nitta.
A reluat vânzarea crochetelor undeva la începutul anului 2017, a crescut ușor prețurile și a început să facă 200 de crochete pe zi, în loc de 200 pe săptămână. Nitta a mai explicat în acest context că nu are în plan să angajeze oameni și să facă mai multe crochete, pentru că le vinde la un preț mult mai mic decât al cărnii și nu vrea să piardă și mai mulți bani.