Galeria Karstadt Kaufhof, ultimul lanț de magazine universale din Germania, a anunțat că urmează să închidă 52 de magazine. Nu este prima oară când gigandul operează inchideri de o asemenea amploare. Același lucru s-a întâmplat și în urmă cu 3 ani, informează Ziarul Financiar. Cele 52 de magazine care urmează se fie închise reprezintă aproximativ 40% din numărul total de magazine pe care le mai au. Consiliul angajațiilor a declarat că această decizie va afecta extrem de multe persoane, dat fiind că peste 5.000 de oameni și-ar putea pierde locul de muncă.
Alte articole: Câţi bani primeşte un român ca ajutor de şomaj în Germania. Condiţiile pentru a încasa toată suma
Această hotărâre a fost anunțată la câteva luni distanță de la momentul în care galeria a depus cerere de protecţie împotriva insolvenţei. Acest lucru s-a întâmplat în luna octombrie, pentru a doua oară, după ce compania a procedat la fel și în anul 2020, în primul lockdown al pandemiei de Covid. La momentul respectiv, lanțul a închis 40 de magazine, eliminând astfel 4000 de locuri de muncă. În prezent, mai există 129 de magazine funcționale. Iniţial, lanţul avea 28.000 de angajaţi şi genera vânzări anuale de aproximativ 5 miliarde de euro.
Galeria este rezultatul fuziunii dintre rivalele Kaufhof şi Karstadt, care a avut loc în anul 2018. La sfărșitul lunii octombrie a anului 2022, galeria a încercat să obțină protecție împotriva creditorilor, justificând faptul că problemele se datorează prețurilor mai mari din energie și a cheltuielilor slabe de consum. Cu toate că managerul lanțului de magazine a încercat să ofere justificări ale deciziei de a închide cele 52 de magazine, consiliul angajaților a dat vina pe acesta pentru proasta gestionare a managementului și pentru incapacitatea de a avea soluții și strategii regionale.
Stefan Genth, secretarul general al Federaţiei Germane de Retail, a explicat că situația cu care se confruntă galeria este un alt semn care arată cât de grave au fost dificultățile întâmpinate de retailerii germani în timpul pandemiei. Conform acestuia, din 2019 până în prezent au fost închiși peste 41.000 de retaileri. Înainte de pandemie, numărul magazinelor care se închideau pe an se ridica la aproximativ 5.000.
Atât galeria, cât și alte magazine universale din Germania sunt destabilizate de concurența uriașă pe care o generează serviciile online de retail şi centrelor de shopping.
Ce se va întâmpla cu reațeaua Karstadt Kaufhof va fi decis în cadrul unei reuniuni a creditorilor de pe 27 martie. De asemenea, piața germană de retail continuă să ffie dominată de discounteri. Germania este țara cu cea mai mare concentrație de magazine de discount din lume, conform lui Michael Gerling, managing director al firmei de cercetare EHI Retail Institute.
„Nu există nicio altă ţară din lume unde discounterii să dispună de o cotă atât de mare de piaţă ca în Germania, de 40%”, a declarat Gerling pentru DW.
Citește și: Germania refuză să facă investițiile în armată pe care și le-a asumat în fața SUA și a aliaților NATO