Potrivit platformei Polymarket, Théo a mizat aproximativ 30 de milioane de dolari pe câștigarea alegerilor de către Trump, atât în Colegiul Electoral, cât și la votul popular.
Théo, al cărui nume real rămâne necunoscut, a fost identificat ca fiind cetățean francez de către publicația The Wall Street Journal. Acesta a pariat prin patru conturi, toate pe victoria lui Trump în state cheie precum Pennsylvania, Michigan și Wisconsin, dar și în Colegiul Electoral și la votul popular – scenariu considerat improbabil de majoritatea analiștilor politici.
Unul dintre conturile sale de pe Polymarket, sub numele „Theo4”, a înregistrat un profit de aproximativ 22 de milioane de dolari, în timp ce celelalte conturi – „Fredi9999”, „PrincessCaro” și „Michie” – au generat un câștig combinat de 26 de milioane de dolari.
Théo a explicat pentru WSJ că pariul său a fost, de fapt, „un pariu împotriva acurateței datelor din sondaje”. Descriindu-se ca un francez cu o avere considerabilă, fost trader pentru mai multe bănci, acesta a menționat că și-a folosit cunoștințele matematice pentru a analiza sondajele din SUA. Analizând datele în perioada de vară, Théo a ajuns la concluzia că „sondajele supraestimează sprijinul pentru vicepreședintele Kamala Harris”.
În noaptea alegerilor, Théo a urmărit evoluția rezultatelor cu optimism. „Sunt foarte fericit și încrezător în pariul meu!”, a scris el după ce rezultatele din Florida au indicat șanse crescute pentru câștigarea votului popular de către Trump.
Polymarket a confirmat că pariorul este un cetățean francez cu o experiență vastă în tranzacționare și pregătire în domeniul serviciilor financiare. Théo a criticat în repetate rânduri sondajele din SUA și modul în care acestea ar reflecta opinia publicului. În special, acesta a acuzat sondajele efectuate de instituțiile media mari de părtinire față de democrați.
„În Franța este diferit!!! Credibilitatea institutului de sondare este mai importantă: ei vor să fie cât mai aproape de rezultatele reale. Cultura este diferită în această privință”, a susținut el.
Théo a considerat că sondajele americane nu au luat în calcul „efectul votanților timizi ai lui Trump”, susținând că aceștia fie au evitat să își exprime public susținerea pentru fostul președinte, fie au refuzat participarea la sondaje. Ca soluție, el a propus folosirea „sondajului vecinilor”, metodă care îi întreabă pe respondenți ce candidați cred că vor vota vecinii lor.
Citeşte şi: Revenirea lui Trump. Ce se poate întâmpla cu economia globală și cum afecetează România