În ultimii ani, vânzările de mașini electrice au crescut simțitor, oamenii și companiile încercând astfel să-și reducă astfel amprenta de carbon. Totuși, după cum a aflat gigantul Hertz Global, care se ocupă cu închirierile auto, cererea este în scădere și repararea bateriilor costă foarte mult. Din această cauză, a decis să renunțe la 20.000 de mașini electrice din flota sa, în favoarea unor modele pe benzină, transmite Bloomberg.
Hertz Global vrea să vândă o treime din flota sa de mașini electrice din SUA și să revină la mașinile pe benzină, asta din cauza cererii slabe și a costurilor ridicate de reparații ale bateriilor.
Vânzarea a 20.000 de mașini electrice a început luna trecută și va continua pe parcursul anului 2024, a declarat joi gigantul de închirieri într-un document adresat autorităților din SUA.
Te-ar putea interesa și: Care sunt diferențele de cost dintre o mașină clasică și o mașină electrică. În cât timp poți recupera o investiție de 15.000 mii de euro
Această răsturnare dramatică de situație cine după ce Hertz a anunțat în 2021 că plănuia să cumpere 100.000 de mașini electrice produse de Tesla. Experții subliniază cererea în scădere pentru mașinile complet electrice în SUA. Creșterea vânzărilor de mașini electrice a încetinit brusc pe parcursul anului 2023, crescând cu doar 1,3% în ultimul trimestru, deoarece consumatorii au fost descurajați de costurile ridicate și de ratele dobânzilor.
„Costurile ridicate asociate cu aceste mașini electrice au persistat”, a declarat directorul executiv al Hertz, Stephen Scherr, într-un interviu. „Eforturile de a le reduce s-au dovedit a fi mai dificile”.
După anunțul legat de mașinile electrice, acțiunile Hertz au scăzut cu 4,3%, la 8,95 dolari, la bursa din New York. Acțiunile au scăzut cu 32% pe parcursul anului trecut.
Pe viitor, Hertz va analiza cu atenție cererea de vehicule electrice atât la dealeri, cât și în cadrul propriilor operațiuni, pentru a decide dacă compania ar trebui să cumpere mai multe vehicule, a declarat Scherr. Asta înseamnă că acordul său de a cumpăra 175.000 de mașini electrice de la General Motors în următorii patru ani și alte 65.000 de la Polestar ar putea dura mult mai mult timp, a spus el.
Gigantul vrea să folosească banii din vaânzarea de mașini electrice pentru a cumpăra vehicule pe benzină. Revenirea la mașini mai convenționale marchează o inversare a unei strategii axate pe vehiculele electrice, despre care compania spera că vor avea prețuri mai mari la închiriere și își vor păstra valoarea.
Citește și: Marea îngrijorare a proprietarilor de mașini hibrid. Vor trebui să scoată bani din buzunar