Uniunea Europeană a ajuns la un acord privind introducerea punctelor de încărcare electrică şi pe bază de hidrogen. Cu toate acestea, nu se știe deocamdată când și cum vor fi implementate acestea deoarece în prezent, doar investitorii privați au instalate astfel de stații, potrivit profit.ro.
După lungi dezbateri, autoritățile Uniunii Europene au ajuns în cele din urmă, la un acord privind extinderea rețelei de încărcare a automobilelor electrice, cu energie electrică și cu hidrogen, pentru a susține tranziția la propulsiile alternative. Acest lucru a devenit o prioritate pentru UE, ca urmare a accelerării celuilalt acord privind interzicerea motoarelor cu combustie, din 2035, însă între cele două măsuri există diferențe importante.
Astfel, acordul dintre reprezentanții țărilor UE și Parlamentul European privind stațiile de încărcare a automobilelor electrice prevede amplasarea pe șoselele importante din UE a unor puncte de încărcare pentru autoturisme, la fiecare 60 de km, până în 2026, precum și pentru camioane, la 120 km, până în 2028. În plus, acordul mai prevede printre altele ca până în 2031, la fiecare 200 de km să existe câte o stație de hidrogen.
„Acordul transmite un semnal clar către cetățeni și alți actori că infrastructura prietenosă cu utilizatorii și stațiile de încărcare pentru combustibili alternativi, precum hidrogenul, vor fi instalate în UE” a declart Andreas Carlson, ministrul infrastructurii din Suedia, țară care de la 1 ianuarie 2023, deține președinția UE.
De-a lungul timpului, reprezentanții industriei auto au criticat în repetate rânduri faptul că introducerea accelerată a legislației privind interzicerea motoarelor cu combustie din 2035 nu are un sprijin din partea Uniunii Europene în privința infrastructurii, care nu s-a dezvoltat la fel de repede precum a făcut-o industria, care a lansat în viteză numeroase automobile electrice.
Cu toate că în sfârșit autoritățile UE au ajuns la un acord în acest sens, nu este foarte clar cum vor rezolva în cele din urmă problema stațiilor de încărcare, deoarece încă nu a fost stabilit cum va fi pus în practică.
Cert este faptul că punctele de încărcare cu energie electrică ar trebui să dubleze spațiile de servicii, față de densitatea actuală a stațiilor de încărcare cu carburanți de pe autostrăzile UE. De asemenea, încă o provocare pentru planurile UE îl reprezintă numărul mare de puncte necesare pentru o singură stație.