Programul de la o universitate îi învaţă pe cei care aspiră să devină influenceri cum să îşi transforme prezenţa şi conţinutul pe platforme precum Instagram, TikTok şi YouTube într-o sursă de venit.
Meseria de influencer a apărut abia recent, însă atrage numeroşi tineri din Generaţia Z, născuţi între jumătatea anilor ’90 şi începutul anilor 2010. Astfel că, o universitate din Irlanda oferă diplome de influenceri.
Marta Hughes Bravo, care este studentă la un nou program de studii ce învață studenții cum să devină celebri spune că mulţi oameni cred că este uşor să fii influencer, că nu trebuie decât să postezi videoclipuri de 60 de secunde pe TikTok, însă este mult mai mult decât atât.
Începând din septembrie, tânăra urmează cursurile programului „Creare de conţinut şi reţele sociale”, cu o durată de 4 ani, la Universitatea Tehnologică de Sud-Est (SETU) din Carlow, Irlanda, potrivit digi24.ro.
Chiar dacă meseria de influencer este apărută recent, domeniul atrage tot mai mulți tineri din Generația Z, scrie Agerpres.
„Este ceva ce se dezvoltă enorm”, a spus pentru AFP directoarea programului Irene McCormick. Irene McCormick, care este fostă producătoare de televiziune a început prin a oferi un curs de vară, intensiv, susținut de TikTokeri, și a atras 350 de candidaturi pentru 30 de locuri.
„Proiectul s-a bucurat de un succes incredibil, am constatat că exista un apetit uriaş, aşa că ne-am hotărât să mergem mai departe, la nivel de diplomă”, a mai spus McCormick.
Studenții sunt învățați cum să devină influenceri și să-și transforme prezența și conținutul de pe Instagram, YouTube și TikTok în surse de venit.
În 2 ani de pregătire, specializarea a fost acreditată și a primit primul lot de 15 studenți în cursul lunii septembrie.
„Prietenii îmi spun că vorbesc mult, aşa că mi-am zis că aş putea să câştig nişte bani din asta încercând această specializare”, a spus Harry Odife, un student de 22 de ani.
Potrivit lui McCormick, majoritatea studenților sunt deja cufundați în lumea digitală și caută instrumente și informații suplimentare.
„Poţi încerca să înveţi acasă, pe cont propriu, dar dobândirea de cunoştinţe practice şi teoretice despre cum să ajungi la un public ţintă face o mare diferenţă în carieră”, a adăugat directoarea programului.
„Postez multe dintre coafurile pe care le fac pe TikTok şi Instagram; ar fi frumos să învăţ cum să dezvolt o afacere adevărată din asta”, a spus o studentă de 18 ani.
Fiind pasionată de călărie, Marta Hughes Bravo a spus că hergheliile sunt în căutaere de oameni capabili să se descurce cu rețelele de socializare.
„Companiile sunt prezente peste tot, pe Instagram, Facebook şi TikTok. O fată care lucrează pentru o fermă a obținut contracte cu branduri. E fantastic să ştii să faci asta”, a spus tânăra.
În programă intră cursuri de creaţie video, antreprenoriat, psihologie, artă narativă, analize de date şi producţie de podcast.
Crearea de conţinut implică „editare, planificare, organizare şi altele; este nevoie de mai mult timp decât se crede, oamenii nu prea înţeleg asta”, a fost de părere Marta.
De asemenea, studenții învață și cum să folosească camerele și microfoanele.
„A dobândi cunoştinţe de influencer, cum ar fi să te simţi confortabil în faţa camerelor de filmat, ne ajută să dobândim încredere în noi înşine, indiferent ce ajungem să facem”, a spus o altă studentă, Naoise Kelly.
Domeniul oferă multe oportunități de angajare, potrivit lui Irene McCormick.
„Aproximativ 70% dintre marketerii de astăzi consideră că influencerii reprezintă viitorul marketingului; sunt folosiţi şi de guverne pentru a-şi trimite mesajele.
Postările influencerilor pe reţelele sociale pot fi uneori frivole, însă activitatea în sine nu este aşa, este o treabă foarte serioasă”, a mai spus McCormick.