Secțiunea tunelurilor de pe Autostrada Lugoj – Deva (A1) se află în faza de de proiectare, pe final. Dorinel Umbrărescu și oamenii săi vor începe să aducă utilaje pe teren în două săptămâni, a asigurat vineri, la Timișoara, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Este primul contract pentru construcție de tunel câștigat de UMB, în asociere cu un constructor din Bosnia.
Faza de proiectare trebuie finalizată, potrivit contractului, abia în noiembrie, însă va fi gata anticipat, a mai transmis ministrul PSD.
În martie 2023, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că au început investigațiile geotehnice pe secțiunea Margina – Holdea din Autostrada Lugoj – Deva (A1).
Potrivit reprezentanților CNAIR, echipele specializate lucrau cu cinci instalații de forat.
Lucrările pentru secțiunea tunelurilor „pentru urși” sunt finanțate prin PNRR și trebuie să fie gata până în anul 2026, informează Economica.
Contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii – lipsă (9,13 km) din lotul 2 al Autostrăzii Lugoj – Deva a fost semnat pe 14 noiembrie 2022.
Asocierea S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o. a fost declarată câștigătoare, cu o ofertă financiară de 1,83 de miliarde de lei fără TVA.
Finanțarea proiectului este asigurată prin PNRR, iar durata contractului este de 45 de luni, din care 11 luni perioada de proiectare și 34 de luni perioada de execuție a lucrărilor.
Perioada de garanție a lucrărilor este de 10 ani.
Dorinel Umbrărescu este drumarul „numărul unu” al României, potrivit celor mai recente rapoarte ale CNAIR.