„AOAR intelege necesitatea
acoperirii multiplelor cheltuieli bugetare obligatorii, unele fiind
generate de masurile inconsecvente adoptate in perioada 2010-2011,
dar considera greu de inteles masuri precum cea de crestere a accizei
pe combustibili, ca sursa de realizare a lucrarilor de
infrastructura, in conditiile in care Guvernul nu adopta masuri de
utilizare integrala a fondurilor europene destinate acestui sector”,
se arata intr-un comunicat al AOAR.
“Alocarea acestor fonduri in lipsa
unui Master Plan pentru infrastructura de transport rutier a
Romaniei, document ce ar fi trebuit aprobat prin lege de catre
Parlament, propunere facuta public de catre AOAR inca din anul 2009
si refuzata sistematic de toate guvernele, ca si cheltuielile
constant neclare efectuate de CNADR, reprezinta tot atatea semne de
neincredere in politica fiscala si de investitii anuntata de Guvern”,
au mai spus membrii Asociatiei.
AOAR constata „cu regret” ca
in timp ce cresterea economica in anul 2014 este apreciata ca o
garantie, intreg ansamblul de masuri fiscale nu vizeaza in niciun fel
sustinerea mediului de afaceri.
„Afirmatiile publice referitoare
la mentinerea cotei de impozitare de 16% si a TVA la 24% ca masuri
suficiente pentru a satisface mediul de afaceri reprezinta o reluare
identica a declaratiilor guvernelor din 2009 si 2010 (pana la
cresterea TVA de la 19% la 24%). Romania a adoptat programul de
dezvoltare economica promovat de Uniunea Europeana, dezvoltare ce
trebuie sa se bazeze pe ‘societatea bazata pe cunoastere’, masurile
fiscale propuse ignorand complet aceasta directie vitala de crestere
economica durabila si generatoare de valoare adaugata in conditiile
unui consum redus de materii prime si resurse energetice”, se
mai spune in document.
De asemenea, AOAR sustine largirea
bazei de impozitare, inclusiv adoptarea unor masuri nepopulare cu
conditia ca sursele financiare sa fie folosite eficient pentru
stimularea inovarii, a creativitatii si dezvoltarii afacerilor
capabile sa genereze crestere economica durabila.
AOAR respinge cresterea fiscalitatii
pentru scopul finantarii excesive a cheltuielilor destinate
functionarii administratiilor centrale si locale, inclusiv prin
investittii fara impact economic sau social.
Pentru cresterea veniturilor bugetare,
autoritatile de la Bucuresti au anuntat, pentru anul viitor,
majorarea accizelor la carburanti, impozitarea constructiilor
speciale detinute de persoane juridice (retelele de transport,
stalpi, depozite sau magazii) si cresterea redeventelor, cu exceptia
petrol si gaze, cu 25%.
Citeste si: Surprize „marca
Ponta”. Cum te afecteaza valul de impozite declansat de Guvern