Conform datelor
centralizate de Asociatia Societatilor de Leasing Operational (ASLO),
in topul primelor
5 companii membre intra: LeasePlan Romania, cu o cota de piata de
18%, urmata de ALD Automotive si Porsche Mobility, fiecare cu o cota
de piata de 17%. In continuare, se regasesc Arval Service Lease
Romania, cu 12% cota de piata si RCI Finantare cu o cota de piata de
7%, se arata intr-un comunicat de presa ASLO.
„Evolutia
pietei de leasing operational in 2012 s-a petrecut in doua faze: in
prima parte a anului cu o evolutie dinamica, ducandu-ne in vara la
estimarea de crestere de peste 20% pentru finalul de an, urmata de o
incetinire accentuata a ritmului de crestere in partea a doua a
anului, care ne-a dus in final la o crestere de 11%”, a declarat
Bogdan Apahideanu, presedinte ASLO
.
“Pe langa aceasta
dinamica oscilanta, un efect asupra volumelor finale l-a avut si
iesirea din piata de leasing operational a unui numar de peste 1.000
de vehicule ale unei flote care a trecut partial in administrare
directa de catre reteaua de service”, a adaugat el.
In 2012, peste 8.500 autovehicule au
fost inmatriculate prin leasing operational, reprezentand o cota de
aproape 13% din totalul inmatricularilor de autoturisme si
autovehicule comerciale usoare noi. Aceasta cota a inregistrat o
crestere de 7% fata de valoarea ei din 2011.
Perspectivele de
continuare a acestui trend ascendent se intrevad si pentru anul 2013,
cand se estimeaza ca va exista o crestere a pietei
de cel putin 10%, piata totala de leasing operational ajungand la un
numar de aproximativ 45.000 unitati.
„Evolutia
pietei locale de leasing operational depinde insa de solutiile de
dialog cu Ministerul Finantelor Publice, pentru a excepta firmele de
leasing operational de la nou introdusele prevederi ale Codului
Fiscal, care limiteaza deductibilitatea costurilor cu amortizarea la
1.500 lei pe luna”, a spus Bogdan Apahideanu.
“In prima faza se
loveste direct in rezultatul firmelor de leasing operational, care
vor avea cheltuieli nedeductibile si, prin aceasta, resurse mai mici
de reinvestit si, in faza a doua, in firmele utilizatoare ale
contractelor de leasing prin cresterea cheltuielilor acestora si
afectarea activitatii. Prin aceasta prevedere se impacteaza negativ o
intreaga industrie, aflata printre putinele care inregistreaza
cresteri”, a continuat presedinte ASLO.
Asociatia
Societatilor de Leasing Operational (ASLO) a devenit functionala in
martie 2011 si este o asociatie profesionala, neguvernamentala,
non-profit si apolitica, infiintata pe 17 noiembrie 2010, in
conformitate cu legile din Romania.
Membrii cu drepturi
depline ai ASLO reunesc principalele companii de leasing operational
de pe piata romaneasca: ALD Automotive, Alexandros Long Term Rental,
Arval Service Lease Romania, BT Finop Leasing, DiRent Group, Fleet
Management Services, Hertz Lease, LeasePlan Romania, Porsche
Mobility, Premium Leasing, RCI Finantare Romania, Unicredit Leasing
Fleet Management, iar membrii asociati sunt: Autonom Rent a Car,
EurotaxGlass’s Romania , Marsh Broker de Asigurare-Reasigurare si
SGS Romania.