Consumatorii din acest dosar au fost
reprezentati de catre Cabinet de avocat „Avram Codrut”.
Potrivit avocatului, procesul a fost
castigat de doua cliente, mama si fiica.
Prin decizia pronuntata, a fost respins
recursul bancii, fiind mentinuta sentinta instantei de fond prin care
au fost constatate nule absolut in baza Legii nr. 193/2000 clauzele
referitoare la comisionul de acordare si comisionul de administrare
lunar, a mentionat avocatul Codrut Avram.
Banca a fost obligata sa returneze
toate sumele incasate in contul acestor comisioane din momentul
incheierii contractului si pana la zi, la care se adauga dobanda
legala si sa nu mai incaseze aceste sume pentru viitor.
Sentinta a fost pronuntata si impotriva
Credit Europe Ipotecar IFN S.A.
Hotararea este definitiva si
irevocabila. Ea se aplica numai clientilor din acest dosar, nu
tuturor contractelor de credit ale acestei banci, insa reprezinta un
precedent important pentru acest gen de spete.
Credit Europe Bank (Romania) S.A. este
prezenta de 20 de ani pe piata locala. Membra a grupului financiar
olandez Credit Europe Bank NV, banca activeaza inca din 1993 sub
titulatura Banca de Credit Comercial si Industrial, ulterior ca
Finansbank (2000) si apoi, din 2007, in urma unui proces de
rebranding, sub numele de Credit Europe Bank Romania.
In
Romania Credit Europe Bank ofera produse si servicii catre
aproximativ 500.000 de persoane fizice, IMM-uri si corporatii, prin
intermediul unei retele alcatuite din 70 de sucursale, agentii si
puncte de lucru.
Saptamana
trecuta, si 580 de clienti ai Volksbank au castigat irevocabil
procesul colectiv intentat impotriva acesteia, fiind reprezentanti de
avocatul Gheorghe Piperea.
Potrivit lui Piperea, banca trebuie sa
restituie platile efectuate in trecut cu titlu de plati comisioane si
alte costuri abuzive, ceea ce inseamna in medie 10.000 de
euro/contract. In acelasi timp, reprezentantii Volksbank au precizat
insa ca valoarea acestor plati se ridica la 6.500 de euro pe
contract, iar numarul de contracte este de 315.
(Update, 4
februarie): Reactia bancii
„Avem convingerea
ca toate prevederile incluse in contractele bancii sunt in spiritul
legislatiei privind protectia consumatorului, care reglementeaza
inclusiv costurile aplicabile creditelor. Mai mult, aceste prevederi
sunt intotdeauna discutate si agreate de ambele parti inainte de
intrarea in vigoare a oricarui contract prin care oferim produse sau
servicii clientilor nostri.
Dorim sa precizam ca
exista si o sentinta definitiva si irevocabila in favoarea bancii,
pronuntata de Tribunalul Bucuresti la inceputul acestui an intr-o
cauza similara si care recunoaste, in acest fel, validitatea si
justetea prevederilor contractuale de felul celor mentionate in
articol.
In cazurile in care
au existat diferente de interpretare, ulterior semnarii contractelor,
ne-am exprimat intotdeauna deschiderea de a le rezolva in mod
amiabil, in spiritul unei relatii autentice de parteneriat.
In ceea ce priveste
deciziile definitive si irevocabile banca va pune in aplicare de
indata hotararea instantelor de judecata. In toate celelalte cazuri
vor fi urmate toate caile de atac legale necesare pentru a sustine
punctul de vedere al bancii privind corectitudinea prevederilor
utilizate in cazul contractelor sale de credit.”
Citeste si:
Care
sunt clauzele abuzive din contractele de credit
Piperea:
2-3 banci recalcitrante, campioane la clauze abuzive, fac eforturi sa
nu cada in prapastie
BNR,
acuzata ca a protejat bancile si contractele de credit cu clauze
abuzive
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-companii/clauzele-neclare-din-contracte-ce-facem-95468/]Clauzele
neclare din contracte. Ce facem?[/url]