Totodata, compania a anuntat venituri
totale din activitatea de asigurari generale si de viata de 677,5
milioane de lei, inregistrand o usoara crestere, de aproximativ 1%,
fata de nivelul subscrierilor realizate in aceeasi perioada din anul
anterior (672,6 mil. lei).
Asigurari generale
In primele 9 luni din 2013, valoarea
primelor brute subscrise din
activitatea de asigurari generale a fost de 600,4 milioane de lei,
indicand o crestere cu aproape 4 milioane de lei fata de valoarea de
596,6 milioane de lei inregistrata in acelasi interval din 2012.
Aceasta evolutie a veniturilor din prime a fost sustinuta in
principal de cresterea de circa 2,7% inregistrata la nivelul
portofoliului Allianz-Tiriac de asigurari auto
(Casco si RCA, cumulat): de la 417 milioane lei in intervalul
ianuarie-septembrie 2012, la 424 milioane de lei in aceeasi
perioada din anul curent.
Vanzarile de polite
Casco au atins valoarea de 269,1 milioane lei in perioada analizata.
Subscrierile Casco continua sa detina cea mai importanta pondere in
portofoliul de asigurari generale al companiei, generand aproximativ
45% din primele brute subscrise pe acest segment.
In ceea ce priveste activitatea de
asigurari de raspundere civila auto (RCA), in perioada
ianuarie-septembrie a.c. Allianz-Tiriac a contabilizat venituri din
prime de 155 milioane de lei, in crestere cu 26% comparativ cu
valoarea subscrierilor din aceeasi perioada din 2012, de 123 milioane
de lei. Dinamica a fost sustinuta de volume de subscriere in crestere
pe ambele segmente de clienti – persoane fizice, respectiv juridice,
in conditiile in care, la nivelul intregii piete s-a manifestat o
tendinta de majorare a tarifelor pe aceasta clasa de asigurari.
Sub aspectul profitabilitatii, pe
ambele clase de asigurari auto (Casco si RCA) a fost consemnata o
imbunatatire a ratei daunei, ca urmare a masurilor de eficientizare
operationala si de subscriere implementate la nivel de companie.
Portofoliul auto inregistra, la finele lui septembrie a.c., o rata a
daunei de circa 77%, cu aproximativ 5 puncte procentuale mai redusa
decat cu un an in urma. Evolutia pozitiva a daunalitatii auto a avut,
de altfel, o contributie importanta la ridicarea nivelului profitului
operational pentru activitatile de asigurari generale, de la 3,6 mil.
lei (9 luni 2012), la 8,4 mil. lei (9 luni 2013).
La nivelul
portofoliului de asigurari property
(cladiri si bunuri), stabilizarea cadrului legislativ privind
asigurarile de locuinte a generat o
crestere a interesului pentru aceste polite de asigurari. Acest lucru
a facut ca decalajul de venituri asteptat ca
urmare a aplicarii fransizei obligatorii de 20.000 euro pentru
riscuri catastrofice (ce poate fi susbscrisa, conform Legii, exclusiv
de PAID) sa fie mai redus, prin atragerea de noi clienti pe segmentul
asigurarilor de locuinte.
Prin urmare, pe
clasa asigurarilor de locuinte, Allianz-Tiriac a incheiat primele
noua luni ale anului cu venituri din prime in valoare de 42 milioane
de lei. Complementar, asigurarile de cladiri, bunuri si daune la
proprietati comerciale si industriale au generat venituri de 82
milioane de lei in primele 9 luni din 2013.
In total, veniturile
din asigurari de bunuri, cladiri si daune la proprietati s-au situat
la aproximativ 124 milioane de lei, detinand o pondere de circa 21%
in portofoliul Allianz-Tiriac de asigurari generale.
Si segmentul asigurarilor de
sanatate de grup a inregistrat o evolutie pozitiva in primele
trei trimestre ale anului, volumul primelor brute subscrise pe acest
segment, de 5 milioane lei, dublandu-se fata de valoarea
corespunzatoare perioadei similare de anul trecut. Evolutia este
incurajatoare si arata interesul din ce in ce mai mare al
angajatorilor fata de astfel de produse, oferite ca beneficiu in
pachetul salarial.
Asigurari de viata
In perioada ianuarie-septembrie 2013,
Allianz-Tiriac a avut vanzari de peste 77 milioane de lei pe
segmentul asigurarilor de viata, in crestere cu 1,4 procente
comparativ cu subscrierile aferente primelor noua luni ale anului
trecut. Pe acest segment se remarca o evolutie echilibrata a
portofoliului, vanzarile de polite cu componenta investitionala
(unit-linked) generand 51% din veniturile de asigurari de viata ale
companiei, restul de 49% reprezentand vanzari de polite traditionale.
„Cresterea
interesului pentru polite de asigurari de viata sa lasa, in
continuare, asteptata, cu toate ca actualmente, mai ales politele
traditionale cu randamente investitionale garantate au devenit mai
competitive decat oricand intre instrumentele de planificare
financiara. Politele traditionale de asigurari de viata
Allianz-Tiriac, spre exemplu, ofera o dobanda anuala garantata de 4%
in 2013, plasand aceste produse in randul instrumentelor de
economisire cu un raport risc-randament superior. Ramanem, insa,
proactivi pe acest segment de piata, avand convingerea ca, pe termen
mediu si lung, produsele de asigurare de viata vor fi din ce in ce
mai mult luate in considerare ca alternative avantajoase de
economisire care, in plus, ofera si protectie financiara”, a
declarat Remi Vrignaud, CEO-ul Allianz-Tiriac Asigurari.
Citeste si:
Iarna, cosmarul soferilor. Cine risca
„dubla pedeapsa” de la politie si asiguratori
Dezastrele naturale nu ne ocolesc! Devin romanii mai preocupati de asigurarea caselor?