„Asa cum a fost anuntat in trecut,
pregatirile ING pentru realizarea scenariului de baza de separare a
diviziilor europene de asigurari, pensii si managementul
investitiilor prin intermediul unei oferte publice initiale (IPO)
sunt in plina desfasurare. Tranzactia este planificata pentru anul
2014, in functie de conditiile de piata”, se arata in comunicatul publicat miercuri.
In practica, procesul operational de
rebranding va incepe doar dupa listarea cu succes pe piata de
capital. Pana atunci, diviziile care includ ING Insurance, ING
Investment Management si Nationale-Nederlanden vor continua sa isi
desfasoare activitatea sub numele actuale.
“Pregatirile pentru a deveni o
companie independenta avanseaza conform planului. Anuntul de astazi
privind viitorul brand NN este un moment important si
subliniaza faptul ca ne aflam in etapa finala de reorganizare a ING
Grup”, a declarat Ralph Hamers, CEO al ING Grup.
Noul brand isi are „radacinile” in
denumirea diviziei de asigurari a grupului ING din Olanda,
Nationale-Nederlanden.
Activitatile de asigurari ale ING au un
istoric de 170 de ani.
Peste 12.000 de angajati ofera servicii
de asigurari, pensii, investitii si servicii bancare unui numar de
peste 15 milioane de clienti.
“Construim o noua companie care
reuneste numele a trei lideri europeni in domeniul asigurarilor si
managementului investitiilor sub un nou brand puternic. Chiar daca NN
este un brand nou, el se bazeaza pe o mostenire bogata. Deoarece am
vrut sa ramanem aproape de clientii nostri din piete diferite, vom
adauga brandului NN elemente definitorii locale . ING Investment
Management isi va schimba numele in NN Investment Partners”, a
declarat Lard Friese, vicepresedinte al ING Insurance.
In Romania, NN va integra
activitatile ING Asigurari de Viata, ING Pensii si ING Investment
Management. Ca parte a strategiei anuntate la nivel european, toate
aceste divizii vor continua sa opereze sub brandul ING pana la
demararea procesului de rebranding, care va avea loc cel mai devreme
in 2014.
“Ca parte a NN,
diviziile de asigurari, pensii si investitii ale ING in Romania vor
continua sa se concentreze asupra planurilor de dezvoltare ca si pana
acum, investind permanent in sisteme, produse, forta de vanzari si
servicii. Contractele clientilor nu sunt impactate in niciun fel de
strategia anuntata si raman neschimbate indiferent de deciziile
adoptate in contextul acesteia, fiind protejate atat prin obligatiile
contractuale asumate de ING, cat si prin reglementarile legale in
vigoare”, spun oficialii grupului.
Volumul primelor
brute subscrise de ING Asigurari de viata (Romania) in intervalul
ianuarie-iunie 2013 se ridica la valoarea
de 274,2 milioane lei, in crestere cu 1,7% comparativ perioada
similara din 2012 (269,6 mil. lei). Profitul brut estimat realizat de
ING Asigurari de Viata in primul semestru din 2013 a fost de 5,63
milioane de lei, in scadere cu circa 17% comparativ cu aceeasi
perioada a anului precedent.