Numarul tranzactiilor a crescut pe primul semestru al anului curent cu 90% fata de aceeasi perioada a lui 2008.
Dintre acestea, 500.000 de tranzactii, in valoare de 40,5 mil. euro, au fost procesate de catre Gecad ePayment, a anuntat compania.
„Evolutia pietei este fireasca, mai ales in contextul economic actual. Comerciantii sunt nevoiti sa scada costurile, iar una dintre metodele cele mai eficiente este abordarea Internetului ca piata de desfacere cu cheltuieli mult mai mici de personal, intretinere, logistica. De asemenea, s-au inmultit ofertele in toate magazinele, indiferent de domeniu, acesta fiind un alt motiv pentru evolutia atat de buna inregistrata in aceasta prima jumatate de an, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2008”, explica Marin Mitroi, director general RomCard.
„MyAir, Bamboo, Paralela 45 sunt doar cateva dintre afacerile din mediul offline care au decis sa intre si pe Internet. De asemenea, numeroase alte magazine online au investit in imbunatatirea site-urilor si a serviciilor din dorinta de a-si creste vanzarile online”, adauga Carmen Sebe, director general Gecad ePayment.
Conform statisticilor din sistemul ePayment, la nivelul primelor 6 luni ale anului, cea mai mare crestere ca numar de tranzactii fata de 2008 a inregistrat-o segmentul turismului si transporturilor, 158%, urmat de sectorul telecomunicatiilor si serviciilor care au crescut cu aproximativ 85% si de etail non-IT cu 67%. Singurul segment care a inregistrat o scadere usoara fata de 2008 a fost sectorul etail cu produse IT, numarul tranzactiilor fiind in scadere cu 2%, mai ales pe fondul vanzarilor in scadere din trimestrul al doilea al anului.
In ceea ce priveste evolutia comertului electronic cu plata online prin card bancar in primele sase luni ale anului, apropierea sezonul estival a determinat o incetinire a ritmului de crestere, de la 18% la finalul primului trimestru, la 4% la finalul celui de-al doilea, fenomen considerat natural pentru aceasta perioada a anului.
Cu toate acestea, vanzarile din al doilea trimestru al anului au depasit volumul inregistrat in primul trimestru cu 34%, ajungand la 25 milioane euro.
„Faptul ca, intr-un an dificil din punct de vedere economic, comertul online continua sa creasca, reusind sa atinga nivelul de 82% din volumul tranzactiilor prin card realizat in tot anul 2008, reprezinta rezultatul unui efort comun al magazinelor online, procesatorilor si tuturor jucatorilor implicati in comertul electronic romanesc. In ceea ce priveste a doua jumatate a anului, suntem convinsi ca alaturi de partenerii nostri vom mentine ritmul de crestere si vom reusi sa atingem performanta procesarii online a unui volum total, la nivelul intregii piete, de 70 milioane euro, conform estimarilor de la inceputul anulu”, a conchis Carmen Sebe.