, aduce în România încă 16 locomotive electrice. Banii pentru acestea sunt prevăzuți în Planul Național de Redresare și Reziliență, iar contractul a fost atribuit Alstom.
Ministerul condus de Sorin Grindeanu, prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) va semna cu producătorul Alstom contractul PNRR pentru 16 locomotive noi, un contract cu o valoare de 767 milioane lei care poate fi suplimentat dacă se activează clauza de dublare a perioadei de întreținere de la 20 la 40 de ani.
Conform informațiilor de la MT, asocierea Asocierea ALSTOM (Alstom Transport SA-lider, Alstom Transportation Germany GmbH-asociat) a depus singura ofertă pe care ARF a verificat-o și a confirmat-o ca validă, deci nu pot fi contestații. Locomotivele pot atinge o viteză maximă de 200 km/h. (viteza maximă la Călători este limitată la 160 km/h., iar la Marfă 120 km/h.) și pot tracta până la 16 vagoane de călători, a transmis ARF, marți, pe pagina de Facebook. Acestea vor intra în parcul de material rulant de la CFR Călători :
Ai mai putea citi și: Se anulează mai multe trenuri în România. Lista transmisă de CFR Călători
,,Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că a desemnat Asocierea ALSTOM (Alstom Transport SA-lider, Alstom Transportation Germany GmbH-asociat), drept câștigătoare a licitației pentru achiziția a 16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS, capabile să circule cu o viteză maximă situată în intervalul 160 km/h-200 km/h și să tracteze până la 16 vagoane de călători, destinate transportului feroviar de călători, inclusiv serviciile de mentenanță și reparații, pe o perioadă de 20 ani, necesare funcționării în condiții optime de siguranță și confort a respectivelor locomotive.
Finanțarea proiectului este asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.
Astfel, după finalizarea propunerilor tehnice și financiare, al unicului producător de material rulant care a depus documentația de licitație, primirea avizelor conform necondiționate de la Autoritatea Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) și încărcarea Raportului final al procedurii în SICAP, Comisia de evaluare a oficializat câștigarea licitației, prin desemnarea producătorului de material rulant francez Alstom Transport SA.
Oferta financiară se ridică la suma de 767.510.640 lei, fără TVA, compusă din valoarea de livrare a 16 locomotive electrice și contravaloarea mentenanței pentru o perioadă de 20 de ani. De asemenea, precizăm că în contractul de achiziție este prevăzută o clauză de revizuire privind posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanță cu încă 20 ani, fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unui act adiţional.
În conformitate cu rezultatele studiului de fezabilitate care stă la baza acestui proiect și potrivit indicatorilor tehnico-economici aprobați de Guvernul României, locomotivele electrice vor fi utilizate, de către SNTFC “CFR-Călători”, în cadrul contractelor de servicii publice atribuite, care au fost aprobate prin HG 1453/2022.” – comunicat ARF.
În România, introducerea noilor locomotive electrice, ce fac obiectul acestei achiziții publice, are ca obiectiv principal creșterea eficienței modului de exploatare a serviciilor de transport feroviar de călători, reducerea poluării și creșterea confortului pe o serie de rute de pe rețeaua feroviară publică electrificată sau în curs de electrificare, după cum urmează:
1. Dej-Brașov-București-Constanța;
2. Timișoara-Arad-Brașov-București-Constanța;
3. Timișoara-Cluj-Napoca-Iași;
4. Iași/Suceava-București-Constanța.
Poți citi: Biletele de tren NU vor mai putea fi achiziționate de la automate. Anunțul CFR pentru ianuarie 2024