- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

40.000 de angajați români ar putea fi dați afară de marile lanțuri de hypermarketuri străine. Scenariu de coșmar

13 Mar, 20:23 • Stefan Simion
Specialiștii în tehnologie și cei din HORECA avertizează: șefii marilor companii din retail, cu activitate în România, ar putea concedia 40.000 de oameni. Locul lor va fi luat de roboți, iar plata va fi efectuată cu cardul. 
40.000 de angajați români ar putea fi dați afară de marile lanțuri de hypermarketuri străine. Scenariu de coșmar

Companiile străine au făcut monopol în România. Kaufland (Germania), Lidl (Germania), Penny (Germania), Carrefour (Franța), Auchan (Carrefour), Cora (Franța), Mega Image (Belgia) și Profi (Polonia) fac profituri grase în țara noastră, iar impozitele le plătesc în țările de origine. Astfel, sume colosale de bani ies din țara noastră, zi de zi, iar cetățenii devin din ce în ce mai săraci.

Mai mult de atât, șefii marilor companii din activitate în România ar putea concedia la foc automat din personal, nu mai puțin de 40.000 de oameni, scrie Ziarul Financiar. Totuși, potrivit sursei citate, în viitorul apropiat, nu ar fi cazul de o astfel de măsură extremă, susțin retailerii. Totuși, în cazul unor magazine precum Profi, deja operează un singur casier.

În prezent, în țara noastră sunt angajați aproape 40.000 de casieri. La nivel național există aproximativ 15.000 de case de marcat, dintre care 2.000 sunt self-checkout. Sistemul self-checkout/self-pay a fost introdus de primii jucători din retail în urmă cu mai bine de cinci ani.

 

ANPC, poziție răspicată în cazul scandalului provocat de Auchan

 

Mișcarea-test făcută de Auchan, prin eliminarea tuturor casierilor și introducerea roboților pentru plata cu cardul, a provocat un mare scandal la nivel național. Cea mai recentă reacție la nivelul statului român aparține ANPC-ului. Horia Constantinescu, președintele, instituției, susține că marile companii trebuie să păstreze casele de marcat tradiționale.

„Nu cred că alegerea are legătură neapărat cu a-ţi scana singur produsele. Cred, în acelaşi timp, că această automatizare ar fi trebuit să ia în calcul prezenţa la cumpărături a consumatorilor în etate, în vârstă, nefamiliarizaţi cu toate diligenţele de a-şi scana şi a-şi marca singuri cumpărăturile.

Or, la acest moment, cred că este o abordare discriminatorie din această perspectivă, dar, din discuţiile purtate cu o parte dintre reprezentanţii operatorilor economici ce implementează acest sistem, am înţeles, lucru pe care îl vom şi verifica, că aceste case beneficiază, totuşi, de o asistenţă din partea personalului angajat al operatorului economic.

Cred că este imperios necesară păstrarea caselor asistate direct de casier, tocmai pentru a putea răspunde întrebărilor consumatorilor legat de o anumită cantitate, calitate sau orice altă informaţie ar avea nevoie legat de produsele achiziţionate”, a afirmat Constantinescu.

Urmărește Daily Business pe Google News
Numele meu este Ștefan Simion și sunt absolvent al Facultății de Jurnalism din București. În ultimii ani am lucrat pe postul de redactor în mai multe instituții de presă din România, iar acum ... citește mai mult