Programele de loialitate prind tot mai mult teren în rândul utilizatorilor de carduri de credit. Acestea oferă o soluții inteligente de a economisi bani din cumpărături, dar există câteva aspecte de bază pe care trebuie să le înţelegi pentru a profita de aceste avantaje. Dintre cele mai apreciate programe de loialitate sunt cele prin care clienţii primesc cashback.
Citește în continuare pentru mai multe informaţii care te pot ajuta să înţelegi mai bine conceptul de cashback.
Cashback-ul este cea mai apreciată recompensă din partea băncilor, companiilor de carduri de credit sau platformelor de cumpărături online prin care se returnează un procent din suma cheltuită pentru achiziţii. Spre exemplu, dacă prin intermediul unui card accesezi o ofertă care acordă 2% cashback şi cheltui 1000 RON, 20 RON îți vor fi înapoiați. Acest procent diferă în funcţie de comerciant, categoria de cumpărături, suma cheltuită sau ofertele valabile. În multe situații , cashback-ul se întoarce înapoi în contul de card şi poţi să îl foloseşti fie pentru cumpărături viitoare, fie să îl retragi în bani. În plus, dacă te interesează un astfel de program, poţi accesa ofertele disponibile pe BRD.ro, unde vei găsi lista completă a partenerilor şi procentul pe care îl poţi primi.
2. Cashback vs. alte programe
Programele de fidelitate care oferă cashback-uri sunt deseori comparate cu alte programe bazate pe punctele de loialitate sau alt tip de recompense. De cele mai multe ori, punctele de loialitate au un termen de valabilitate şi unele programe implică chiar şi transformarea acestora în bani înainte de a fi întrebuințate.
Așadar, avantajul principal constă în simplitatea cashback-ului: acesta îţi returnează direct banii în cont, fără acţiuni suplimentare. În acest fel nu mai ai grija punctelor care pot expira cu timpul.
Ai mai putea vedea și: 4 sfaturi simple să îți protejezi mașina când pleci în vacanță!
3. Limite şi condiţii
Chiar dacă programele de cashback par ușor de folosit, ele vin deseori cu anumite limite şi condiţii. De exemplu, unele programe au un plafon maxim pentru suma de bani pe care o poţi obţine lunar sau anual astfel. Altele impun categorii de achiziţii care sunt eligibile pentru cashback (de ex., supermarket-uri, benzinării, restaurante), iar pentru alte achiziţii, acesta poate fi redus sau inexistent.
4. Rata variabilă
O altă informaţie importantă este aceea că procentul de cashback variază nu doar între emitenţii de carduri sau platforme, ci şi în funcţie de comerciant, categoria de produse şi servicii. Spre exemplu, un card de credit poate oferi 5% cashback pentru cumpărăturile la supermarket, însă pentru produsele deja la reducere sau din anumite categorii nu se oferă acest avantaj. De asemenea, există perioade promoţionale, în care anumite categorii de produse sau anumite magazine partenere pot oferi procent mai mare, de până la 10-15%.
5. Pot fi influențate obiceiurile de cumpărare
În timp ce cashback-ul este un mod inteligent de a economisi, contează foarte mult să fii atent la ce impact ar putea avea asupra obiceiurilor tale de cumpărare. Uneori, ofertele de cashback te pot determina să achiziționezi lucruri de care nu ai reală nevoie. Pentru a evita acest lucru, asigură-te că achiziţiile tale sunt bazate pe necesităţi reale, nu pe tentaţia de a câştiga bani înapoi.
Concluzionând, astfel de programele de pot reprezenta o modalitate eficientă de a economisi bani din cumpărături, dar pentru a le valorifica la maximum, este important să înţelegi cum funcţionează, care sunt condiţiile şi să fii conştient că ar putea influența modul tău de a cheltui. Însă, dacă eşti bine informat şi utilizezi aceste programe în mod responsabil, cashback-ul poate deveni o sursă de economii.
Te-ar mai putea interesa și: Explorează experiențe! Iată 5 activități recomandate pentru prima ta vizită ca turist într-un oraș nou!