Vești bune pentru români! Există șansa să obții foarte ușor 7.000 de lei, printr-un nou program de sprijin.
Au fost aplicate o serie de schimbări în cazul proiectelor de care beneficiază românii. Printre altele este vorba și despre prima de casare Rabla Clasic. Se impune anul acesta un plafon al prețului în situația în care mașinile electrice vor fi achiziționate prin Rabla Plus. Se interzice cumpărarea, timp de trei ani, a unei mașini cu un nivel de poluare mai mic de Euro 5, în cazul programului Rabla Local (încă nelansat).
Prin primul proiect pus în dezbatere, Ministerul Mediului propune modificarea regulilor programului Rabla Clasic, cuprinse în Ordinul 324/2020.
Programul Rabla Clasic a fost modificat în felul următor
majorarea primei de casare, în cazul casării unui autovehicul uzat, de la 6.000, cât e acum, la 7.000 de lei, iar în cazul casării a două vehicule, de la 9.000 la 10.000 de lei;
reducerea nivelului de emisii acceptate pentru acordarea primei de casare – maximum 155 g CO2/km (acum e 160 g CO2/km);
eliminarea posibilității de a anula notele de înscriere;
modificarea valabilității notei de înscriere la o perioadă de 90 de zile;
stabilirea unui plafon al valorii solicitate la decontare de minimum 300.000 de lei;
eliminarea condiției de a casa un autovehicul uzat în schimbul achiziționării unui autovehicul nou, dar doar în cazul instituțiilor publice.
Regulile pentru programul Rabla Plus
stabilirea unei valori maxime de 75.000 de euro (TVA inclus) pentru achiziționarea unui autovehicul electric;
mărirea valorii ecotichetului la 120.000 lei pentru solicitanții instituții publice;
stabilirea unui plafon al valorii solicitate la decontare de minimum 1.000.000 de lei;
eliminarea obligației casării unui autovehicul uzat în schimbul achiziționării unui autovehicul nou, dar tot în cazul instituțiilor publice;
eliminarea posibilității de a anula notele de înscriere;
modificarea valabilității notei de înscriere la 90 de zile (acum e valabilă 300 de zile).
introducerea noțiunii de contribuție proprie a primăriilor, pentru a fi evidențiată suma acordată persoanelor fizice de către acestea;
detalierea etapelor programului, astfel încât acestea să fie mai clare pentru persoanele fizice;
angajamentul persoanei fizice conform căruia nu va achiziţiona un autoturism cu norma de poluare Euro 5 şi/sau inferioară în termen de trei ani de la primirea stimulentului pentru casare (regulile de acum vorbesc de mașini cu norma de poluare Euro 4);
introducerea termenului de decontare a cererilor de plată de 30 de zile;
posibilitatea depunerii lunar a unei cereri de plată pentru primării;
Modificarea pragurilor de finanțare – în cadrul unei sesiuni de înscriere, o primărie va putea obţine finanţare pentru cel mult:
50 de autovehicule uzate, pentru localitățile cu o populaţie sub 5.000 de locuitori;
100 de autovehicule uzate, pentru localitățile cu o populaţie cuprinsă între 5.001 şi 10.000 de locuitori;
500 de autovehicule uzate, pentru localitățile cu o populaţie cuprinsă între 10.001 şi 50.000 de locuitori;
1.000 de autovehicule uzate, pentru localitățile cu o populaţie cuprinsă între 50.001 şi 200.000 de locuitori;
5.000 de autovehicule uzate, pentru localitățile cu o populaţie ≥ 200.001 de locuitori.
Numele meu este Ștefan Simion și sunt absolvent al Facultății de Jurnalism din București. În ultimii ani am lucrat pe postul de redactor în mai multe instituții de presă din România, iar acum ... citește mai mult