Primele opt oferte de la companii din Austria, Italia, Ungaria și Turcia au fost depuse pentru proiectarea și execuția Lotului 1 Târgu Mureș – Miercurea Nirajului de pe Autostrada Unirii Târgu Mureș – Târgu Neamț. Se pare că printre candidaturi nu se numără și constructorul român UMB care depusese ofertă pentru Lotul III.
Contractul din Planul Național de Redresare și Reziliență are o valoare de aproximativ 3 miliarde lei, iar durata de realizare este de 30 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 24 pentru execuție. Din cele opt oferte, cinci sunt de la constructori din Turcia, a transmis joi directorul CNAIR, Cristian Pistol.
„Au fost depuse opt oferte pentru proiectarea și execuția Secțiunii I a A 8 (Târgu Mureș – Miercurea Nirajului și legătură la A3)
1. Asocierea Duna Group International Kft (lider de asociere) – A-Hid Zrt. – Ing Service SRL – Duna Construcții RO SRL (Ungaria – România);
2. Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret AS (Turcia);
3. Mapa Insaat Ve Ticaret AS (Turcia);
4. Nurol Insaat Ve Ticaret AS (Turcia);
5. Asocierea Ozaltin Insaat Ticaret Ve Sanayi AS (lider de asociere) – Bog’Art SRL (Turcia – România);
6. Strabag SRL (Austria);
7. Tekfen İnşaat Ve Tesisat AŞ (Turcia);
8. Webuild SPA – Milano (Italia).Câștigătorul contractului va avea la dispoziție 6 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru construcția celor 24,4 de km. ai acestei secțiuni.
Contractul finanțat din PNRR are o valoare estimată de aproximativ 2,9 miliarde de lei, fără TVA”, a afirmat Cristian Pistol.
Secțiunea I Târgu Mureș – Miercurea Nirajului are o lungime de 24,4 km (2,4 km drumuri de legătură), valoarea din SEAP este cuprinsă între 2,9 și 3,4 miliarde lei, iar termenul de realizare este de 6 luni pentru proiectare și 24 luni execuție. Pentru secțiunea III Leghin-Târgu Neamț (29 km.) au depus oferte constructorii UMB, Danlin, Makyol Mapa, Nurol și Tekfen (detalii aici).
Pentru secțiunea montană, Miercurea Nirajului – Leghin (159 km) Avizul de Mediu a fost emis luna aceasta după care urmează aprobarea indicatorilor tehnico-economici și lansarea licitației pentru execuția lucrărilor.
Ai mai putea citi și: Autostrada Transilvania prinde contur. Umbrărescu lucrează cu aproape 900 de drumari și 300 de utilaje pe două mari loturi. Zonele finanțate prin PNRR ar putea fi deschise destul de rapid