Primul tren de la Alstom a ajuns, în decursul dimineții de luni, în Gara de Nord din București și vor fi începute testele pentru punerea în circulație până la sfârșitul anului în serviciul CFR Călători. Aceasta este prima ramă nouă cumpărată din ultimii 20 de ani, asta de la automotoarele Desiro. Acesta a plecat săptămâna trecută din fabrica Alstom din Polonia și a ajuns sâmbătă noapte în județul Arad.
Testele vor fi efectuate în poligonul CFR Infrastructură de la Făurei și apoi pe linia București – Constanța. Astfel, la sfârșitul lunii dacă se obțin la timp toate avizele să circule pe liniile electrificate București-Constanța și București-Brașov, a precizat luni, în Gara de Nord, la sosirea acestuia Secretarul de Stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. Prima ramă trebuie să intre în serviciul de transport CFR Călători până cel mai târziu pe 31 decembrie pentru a nu pierde 70 de milioane Euro, finanțare europeană din POIM 2014-2023.
,,Primul tren după 20 de ani ajunge în Gara de Nord (din București). Primul tren pe care l-a achiziționat România, primul tren electric…are spații special amenajate pentru biciclete și pentru bagaje de volum mai mare. Sunt 6 vagoane în compunere cu 251 de locuri.
Va intra într-o perioadă de teste în următoarele zile, urmează să primească avizele și autorizațiile pentru circulația pe rețeaua feroviară națională. Sperăm ca până la sfârșitul lunii decembrie să fie apt pentru circulație, într-o primă fază pe relația București -Constanța și București-Brașov. Sperăm ca cei care vor călători cu acest tren să aibă grijă de el.”, a precizat Ionel Scrioșteanu, conform Economedia.
Citește mai multe despre: Se modernizează lotul 3 al Magistralei CFR Caransebeș – Timișoara – Arad! WeBuild a primit autorizația pentru lotul Timișoara Est – Ronaț
Compania CFR Călători a depus singura ofertă la contractul Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF) pentru operarea primelor dintre acestea cumpărate de la Alstom. Contractul are o durată de 5 ani și prevede operarea primelor 12 din cele 37 de trenuri cumpărate. Primele 5 rute sunt: București Nord – Constanța, București – Craiova, București-Nord – Craiova – Timișoara – Arad, București – Brașov – Arad – Timișoara Nord, București-Nord – Craiova – Petroșani.
Livrarea completă a celor 37 de rame electrice (contractul de 2,4 miliarde lei) se va face pe parcursul anului viitor și început de 2025.
Producătorul PESA (Polonia) va livra ARF alte 20 noi de lung parcurs InterRegio (detalii aici). Alstom și Pesa concurează și pentru contractul de până la 4,2 miliarde lei pentru 62 de trenuri regionale, deocamdată contestat la CNSC.
Citește mai multe despre: România „pierde trenul” către Schengen și în 2024?! Europarlamentar român: „Nu vom intra nici anul acesta, nici anul viitor”