Noua escrocherie, prin metoda ”supermarket”, chiar are legătură cu marile magazine în care mergem frecvent la cumpărături. Mai exact, are legătură cu cardurile de fidelitate pe care le oferă acestea clienților, în schimbul unor beneficii precum reduceri, promoții și chiar produse gratuite. Tot pe cardurile de fidelitate pot fi acumulați bani, în funcție de valoarea cumpărăturilor făcute, sau puncte de loialitate ce pot fi transformate tot în bani care să fie folosiți la viitoare vizite în magazin.
Pentru a obține cardul de fidelitate, un client furnizează supermarketului o serie de date personale și astfel este alcătuită o bază de date cu informații colectate de respectivul retailer.
Citește și Tichete cadou de 300 de lei pentru angajații din România. În ce condiții sunt acordate
Hackerii au descoperit însă cum pot să fure date colectate de la clienții supermarketurilor, cu scopul de a face profit de pe urma acestora. Cum anume? Foarte simplu! De pildă, scot la vânzare informațiile cu pricina, pe rețele de socializare sau prin ”reclame” pe aplicațiile de mesagerie instant, de genul ”Cumpărături la jumătate de preț!”.
Iar escrocii, odată ce reușesc să obțină adresele de e-mail, parolele și codurile de acces ale clienților, instalează aplicația de supermarket pe care este folosit cardul de fidelitate și cumpără în voie, folosind punctele sau banii acumulați acolo de victime.
Noua escrocherie face din ce în ce mai multe victime în Franța. Reprezentanți ai autorităților franceze spun că primesc în mod frecvent plângeri de la victime ”în urma furtului de economii din cardul de fidelitate” din supermarketuri, notează newsweek.
În alte cazuri, hackerii nici nu au nevoie să scoată la vânzare informațiile aferente cardurilor de fidelitate ale clienților.
Unul dintre ei a reușit să dezvolte un sistem care îi permitea să genereze chiar el fonduri de premii de loialitate, cu ajutorul cărora să cumpere nestingherit din supermarket fără a scoate niciun ban din buzunarul propriu. Respectivul a fost arestat într-un magazin din localitatea franceză Bretteville-sur-Odon, după ce cumpărase mărfuri în valoare totală de 3.360 de euro.