A apărut o nouă taxă pentru șoferi! Românii trebuie să o plătească pentru a avea acces în anumite zone alte orașului, sau vor trebui să își lase mașina acasă, anunță avocatnet.
Un nou proiect pentru creșterea siguranței în trafic și pentru atingerea obiectivelor privind reducerea poluării, care stabilește condițiile necesare pentru dezvoltarea unui sistem durabil de mobilitate urbană, a trecut de votul decisiv al Parlamentului.
Potrivit acestuia, Bucureștiul și anumite municipii mai mari din țară vor trebui să stabilească, în următorii ani, zone cu emisii scăzute. Accesul în respectivele zone va fi permis doar mașinilor care respectă regulile zonei sau pentru care se plătește o taxă.
Potrivit proiectului de lege, care deja merge către promulgare, “în vederea limitării emisiilor provenite din transportul rutier și a îmbunătățirii calității aerului și sănătății populației se stabilesc zone cu nivel scăzut de emisii, denumite în continuare ZNSE”.
Prin ZNSE se înțelege zona delimitată de către autoritatea publică locală în cadrul căreia se instituie restricții și/ sau taxare pentru accesul autovehiculelor. ZNSE este creată pentru îmbunătățirea calității aerului.
Te mai poate interesa și: Vestea zilei pentru toți românii cu rate! BNR anunță ce se întâmplă azi, 10 mai, cu indicele ROBOR
În termen ce cel mult doi ani de la promulgarea proiectului vor trebui stabilite zone cu nivel scăzut de emisii în București și în municipiile Bacău, Baia Mare, Brașov, Brăila, Cluj-Napoca, Constanța, Craiova, Galați, Iași, Pitești, Ploiești și Timișoara.
Respectivele zone vor fi marcate cu indicatoare de către autoritățile administrației publice locale și vor putea fi de două tipuri:
„ZNSE pentru care se stabilesc tarife de acces, caz în care autoritatea administrației publice locale care instituie aceste zone trebuie să implementeze mecanisme care să asigure accesul în mod controlat în interiorul lor;
ZNSE pentru care nu se stabilesc tarife de acces, ci doar reguli de acces, caz în care autoritatea administrației publice locale care instituie aceste zone nu trebuie să implementeze mecanisme care să asigure accesul în mod controlat în interiorul acestor zone (de exemplu, bariere de acces), dar trebuie să asigure controlul aleatoriu al accesului în aceste zone, prin intermediul poliției locale”.
Accesul mașinilor în respectivele zone se va putea face doar în următoarele condiții:
În același timp, municipiile vor trebui să dezvolte și să implementeze un plan de mobilitate urbană durabilă, ce „are ca țintă principală îmbunătățirea accesibilității localităților și a conectivității între acestea, dezvoltarea și diversificarea unei oferte de transport (aerian, fluvial și maritim, feroviar, rutier, pe cablu, nemotorizat, pietonal) bine integrată intermodal și sustenabilă din punct de vedere social, economic și de mediu”.
Te mai poate interesa în acest context și: Este nevoie de forță de muncă! 20.000 de joburi noi pentru români, iar salariile sunt foarte bune!