A fost deblocată licitația pentru proiectarea Drumului Expres Pitești – Mioveni după ce Consiliul Județean Argeș a acceptat în procedură un proiectant din Turcia (proiectantul Podului peste Bosfor). Contestația care a fost depusă de ofertantul M Infra Design din București a fost retrasă. De asemenea, a fost comunicat un nou termen pentru evaluarea celor trei oferte, acesta fiind 20 decembrie 2023, potrivit datelor publice din Sistemul Electronic de Achiziții Publice.
Contestația care a fost retrasă, fusese depusă la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) pe data de 14 noiembrie. În acest caz, CJ Argeș a admis modificările care au fost solicitate, astfel că proiectantul M Infra Design și-aretras contestația. Așadar, contestația a fost admisă la CNSC prin acceptarea măsurilor de remediere după cum se arată în SEAP.
Ai putea fi interesat și de: Trenul „de Otopeni”: CFR ratează a doua licitație pentru dublarea parțială a liniei Pajura – Mogoșoaia. Contractul ar fi permis o cadență a trenurilor la interval de 30 de minute
După rezilierea contractului dintre CNAIR și Search Corporation, Ministerul Transporturilor a transferat proiectul Consiliului Județean Argeș care a lansat licitația în august 2023. Trei firme de proiectare au depus oferte :
-1. Ofertant unic : Like Consulting SRL,
-2. Ofertant unic : M INFRA DESIGN & MANAGEMENT S.R.L.,
3. Asociere : H.V.I.D. CONSULTING GROUP (Leader),VIA DESIGN SRL; conform sursei citate.
Studiul de Fezabilitate pentru Drumul Expres A 1-Pitești-Mioveni costă 2,8 milioane lei, iar durata de realizare este de 12 luni. În caietul de sarcini, CJ Argeș notează că legătura A1-Mioveni trebuie să fie efectuată pe un drum modern, iar ca proiecte de viitor se numără un Drum Expres Brașov-Câmpulung (deși este în licitație modernizarea DN 73)
,,Traseul actual principal ce realizează legătura între Centura Mioveni Sud (Mioveni) și Autostrada A 1 (Centura Pitești) este asigurat de DN 73. Acest Drum Național are câte o bandă de circulație pe sens și un trafic foarte ridicat, cu sectoare pe care este atinsă capacitatea de circulație. Proiectul asigură, de asemenea un traseu de bună calitate pentru vehiculele de transport mărfuri între centrul industrial Mioveni și Pitești. Analiza fluxurilor de trafic din Modelul Național de Transport arată că standardul potrivit pentru acest proiect este Drum Expres”, arată documentația pe care a consultat-o Economedia.
Studiul de Fezabilitate va fi plătit de la Bugetul CJ Argeș, investișia fiind realizată prin fonduri europene. Consiliul Județean notează eronat POIM 2021-2027, acesta fiind de fapt, Programul Transport (PT) 2021-2027.
Contractul pentru proiectarea preliminară a Drumului Expres Pitești (A1)-Mioveni ,,Brașovia Expres” a fost contestat luna trecută la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC). Unul dintre cei trei concurenți a considerat că oferta i-a fost respinsă. Comisia de evaluare a Consiliului Județean Argeș a considerat oferta proiectantului M Infra Design& Management drept inacceptabilă pe motiv că subcontractantul și terț susținător, proiectantul Inpro Muhendislik din Turcia nu îndeplinește condițiile de experiență similară, potrivit contestației pe care a consultat-o Economedia.
În contestația care a fost depusă pe data de 14 noiembrie, proiectantul din România susține că firma din Turcia a realizat în subcontractare proiectul celui de-al treilea pod peste Bosfor, parte din proiectul ,,Autostrada Marmara de Nord”, prin urmare îndeplinește criteriul experiență similiară. M Infra Design a fost înființată în 2022 a avut o cifră de afaceri de 74 000 lei și a raportat un singur angajat.
Firma de proiectare Inpro Muhendislik din Turcia participă la numeroase licitații CNAIR sau Primăriei București pentru proiectarea loturilor de autostradă sau Drum Expres (Radial București). Un contract câștigat este pentru Autostrada Sudului Filiași-Lugoj, lotul 4 Caransebeș-Lugoj unde contractul ar putea fi anulat pentru că întârzie/refuză să aducă toate actele necesare atribuirii, potrivit CNAIR.
Ai putea fi interesat și de: Contractul pentru Patinoarul Artificial Mihai Flamaropol din București a fost scos la licitație! În valoare de 30 de milioane de lei si localizat in Parcul Național, va avea 3.100 locuri!