Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost publicat în SEAP. Investiția este estimată la o valoare cuprinsă între 156 și 162 milioane de lei, informează economedia.ro.
Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni, la frontiera cu Republica Moldova, a fost publicat în SEAP. Va fi primul cu patru benzi între România și Republica Moldova. Durata contractului este de 84 de luni (6 luni proiectare, 18 execuție și 60 de luni garanție), iar valoarea acestuia se ridică la o valoare uriașă, cuprinsă între 156 și 162 milioane de lei.
În momentul de față, la Ungheni frontiera se trece feroviar, nu și rutier. Podul de la Ungheni face parte din proiectul „Autostrăzii Unirii” A8 Târgu Mureș – Iași – Ungheni, adică din planul șoselei care ar trebui să fie terminată în 2030. Cu toate acestea, licitații pentru execuție sunt lansate doar pentru „capetele” din PNRR, mai exact, 60 de kilometri din cei peste 300 de kilometri.
Citește și despre: Corina Crețu, despre importanța proiectelor de infrastructură din România. „Rămân o susținătoare a investițiilor în autostrăzi”
Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16.5 milioane de euro (82 milioane de lei) la sfârșitul anului trecut. Finanțarea se face prin Programul Mobilitate Militară „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila- apărare”.
Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR. Lungimea podului va fi de 260 de metri. Pe de altă parte, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul are în vedere și amenajarea unui punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:
– 261,20 m lungime pod nou peste Prut
– 2 benzi pe sens + trotuare
– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)
– 8 m lățime parte carosabilă
– 1 km lungime traseu
– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură
– Un punct de control trecere frontieră, amenajat cu parcări pentru autovehicule mari, spații închise destinate verificării amănunțite a mașinilor și tirurilor. Podul va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).
Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova. Principalul obiectiv este acela de a sprijini relația economică și socială dintre cele două părți. Mai mult decât atât, proiectul de infrastructură va contribui la îmbunătățirea competitivității economice din România.