Constructorii intră în cursă pentru a câștiga contractul de 569 milioane de euro! Așa cum arată informațiile relatate de ziare.com, două asocieri de firme s-au alăturat licitației și au depus o ofertă pentru execuția lucrărilor la Drumul Expres Tureni – Autostrada Transilvania, care facilitează accesul către Cluj-Napoca.
Două asocieri de firme au depus oferte pentru a câștiga contractul de 569 milioane de lei, care are în vedere proiectarea și execuția lucrărilor la Drumul Expres Tureni – Autostrada Transilvania, care faciliează accesul la Cluj-Napoca. Concret, este vorba dsespre o asociere de mai multe firme românești și străine. Liderul acesteia este Dimex-2000 Company. Totodată, a doua societate care a depus ofertă are drept lider firma Ozaltin Insaat Ticaret Ve Sanayi din Turcia.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: Drumul Expres Arad – Oradea se leagă cu Ungaria. Sorin Grindeanu a semnat contractul! Care este data de finalizare a lucrărilor
CNAIR a scos la licitație contractul pentru Drumul Expres care va lega Autostrada A3 și drumul național DN1 (zona Tureni) în februarie 2023. Realizarea unei noi conexiuni între municipiul Cluj-Napoca și Autostrada Transilvania va contribui la descongestionarea traficului de pe tura Baciu – Cluj-Napoca – Bulevardul Muncii – Apahida. De asemenea, ruta Gilău – Cluj-Napoca va fi mai ușor de parcurs, având în vedere posibilitatea utilizării legăturii cu Autostrada Transilvania.
Proiectul este estimat la 569 milioane de lei și asigură bugetul pentru implementarea lucrărilor necesare. Contractul urmează să fie finanțat din fondurile externe nerambursabile, prin Programul Operațional Transport (POT) 2021 – 2027, dar și din bugetul de la stat, prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii. Suma alocată va fi stabilită în limita banilor aprobați în acest an. Totodată, bugetul va fi alocat și din surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate și implementate potrivit legii. Proiectul de conectare a Clujului cu Autostrada Transilvania are o durată de execuție de 18 luni.
Drumul expres are o lungime de 5 kilometri și va avea o lățime a benzii de circulație de 3.5 metri. De asemenea, acosamentul va avea 2.25 metri și spațiul median va avea 3m lățime, acolo unde se vor monta separatoarele de sens. În această zonă sunt prevăzute 7, iar cel mai lung drum va fi la kilometrul 4, peste Valea Racilor, mai exact, va avea o lungime totală de 258 metri.
Citește și: Autostrada Sibiu-Făgăraș, la un alt nivel. CNAIR a scos la licitație contractul pentru lotul 1