Din cele aproximativ 400 de milioane de euro cât costă lotul respectiv din Autostrada Lugoj – Deva, finanțarea asigurată prin PNRR este de aproape 190 de milioane de Euro.
Vestea bună este că etapa de proiectare pentru secțiunea Holdea – Margina, secțiunea cu tuneluri dintre Lugoj și Deva, a început luni, 5 decembrie 2022, potrivit ordinului oficial transmis de CNAIR.
Etapa de proiectare a celor aproape 10 kilometri, dintre care 2 kilometri de tuneluri, începe oficial la două luni și jumătate de la semnarea contractului cu asocierea UMB-Euro Asfalt, prima mare lucrare de infrastructură rutieră din România în care va lucra și un constructor din Bosnia-Herțegovina, informează Economedia.ro.
De la data de 5 decembrie, sunt alocate 11 luni pentru etapa de proiectare și alte 34 de luni pentru execuție.
Guvernul PSD + PNL + UDMR a intrat într-o cursă contra cronometru, pentru a respecta jalonul din PNRR pentru finalizare. Termenul de finalizare este august 2026. Autoritățile trebuie să se miște mai rapid ca niciodată. Totuși, celebrul antreprenor român, Dorinel Umbrărescu, ar fi singurul care s-ar putea ține de calendar, menționează specialiștii în infrastructură.
Totuși, Ministerul Transporturilor trebuie să rezolve cât mai rapid aspectele birocratice, respectiv toate avizele și autorizațiile necesare.
Margina – Holdea este tronsonul de 10 km care lipsește, pentru a avea autostradă neîntreruptă de la Sibiu la Vama Nădlac 2. Pe acest segment, în prezent se face ocolire pe DN68A.
Finalizarea acestui „petic” este o măsură extrem de așteptată de șoferi, din moment ce în prezent, în zonă se produc ambuteiaje, iar sectorul lipsă secționează traficul spre vestul țării și ieșirea din România.