Acuzații dure pentru Compania de Drumuri. Câștigătorul licitației pentru primul lot al A0 București Nord acuză compania că îl obligă să semneze un act adițional nelegal, informează economedia.ro.
Asocierea Pizzarotti – Retter a fost declarată, definitiv, câștigătoarea licitației pentru primul lot al A0 București Nord. În ciuda acestui fapt, se pare că apar noi probleme la semnarea contractului privind proiectarea și execuția primului lot: asociația acuză compania că o obligă să semneze un act adițional nelegal.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: CNAIR, adevărul despre lista cu radare fixe. Românii vor fi monitorizați, de fapt, de 500 de camere montate în toată țara
Noile probleme apar după ce au trecut deja peste 4 ani de la lansarea licitației și după mai multe etape de contestații. Primul lot din A0 București Nord este o porțiune de aproape 18 kilometri între Joița (A1) și DN 1 Corbeanca. El ajunge la o valoare totală de peste 800 de milioane de lei. Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins ultimele contestații și a decis că înțelegerea pentru primul lot al A0 București Nord poate fi semnată cu italienii de la Pizzarotti – Retter.
„CNSC a respins […] contestația formulată de Intrakat. Din acest moment putem începe procedurile pentru semnarea contractului pentru proiectarea și execuția lotului 1 A0 Nord. Vom solicita firmei italiene Pizzarotti să aducă în cel mai scurt timp toate documentele necesare semnării contractului”, spunea atunci directorul CNAIR, Cristian Pistol.
Anterior, atât Asocierea Pizzarotti – Retter, cât și grecii de la Intrakat au contestat și raportul procedurii CNAIR la CNSC. Ambele contestații au fost respinse, astfel, CNSC a menținut raportul procedurii. Cu toate acestea, companiile au depus plângeri civile împotriva deciziei CNSC și în instanță. Plângerile se află în continuare pe rolul Curții de Apel București și așteaptă soluționarea.
Pe data de 12 iunie, câștigătorul Pizzarotti – Retter a fost invitat de CNAIR să semneze contractul. Compania de Drumuri a condiționat semnarea de un nou act adițional (numit „acord privind condiția rezolutorie”).
Se pare că el invalidează contractul în situația în care Curtea de Apel va respinge decizia CNSC privind raportul procedurii. Actul nu era inclus inițial în documentația de atribuire a contractului, susține compania. Astfel, asociația acuză Compania de Drumuri că o condiționează și obligă să semneze un act nelegal.
Asocierea câștigătoare a refuzat semnarea actului adițional. CNAIR nu a mai invitat asocierea să semneze contractul, astfel, așteaptă soluționarea plângerilor de pe rolul Curții de Apel București împotriva deciziei CNSC. Legea arată totuși că CNAIR era obligată să semneze contractul cu câștigătorul, fără condiționare.
„Autoritatea contractantă are obligaţia să încheie contractul cu ofertantul declarat câştigător, ulterior pronunţării unei soluţii de menţinere a rezultatului procedurii de atribuire de către Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, chiar dacă împotriva respectivei decizii a fost introdusă calea de atac a plângerii şi cauza nu a fost soluţionată în mod definitiv şi, în orice caz, numai după expirarea termenului legal de aşteptare prevăzut la art. 59 alin. (1)”, se arată în Legea 101/2016, Articolul 9, alineatul 4.
Citește și despre: Probleme cu achiziția Rovinietei. CNAIR avertizează: atenție la țepari!