- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Acuzații grave la adresa casei de modă Louis Vuitton! Compania ar fi copiat portul tradițional românesc. Ce spun reprezentanții

05 Jun, 14:27 • Fundeanu Madalina
Casa de modă Louis Vuitton, în mijlocul unui scandal de proporții! Brandul este acuzat că a copiat ia românească! 
Acuzații grave la adresa casei de modă Louis Vuitton! Compania ar fi copiat portul tradițional românesc. Ce spun reprezentanții

Celebra casă de modă Louis Vuitton este acuzată că ar fi copiat portul tradițional românesc din Mărginimea Sibiului! În acest sens, au fost luate măsuri pentru recunoașterea sursei de inspirație și menționarea originii simbolurilor prezente în colecția faimosului brand, conform Cancan.ro.

Casa de modă Louis Vuitton, acuzată că a copiat ia românească!

Colecția cu pricina se numește „Louis Vuitton by the Pool”, iar în aceasta apar mai multe elemente vestimentare care ar avea inspirații din portul românesc. Fotografii cu această colecție au fost distribuite pe tot internetul și au strâns mii de aprecieri. Ținutele vestimentare din această colecție includ câteva caracterisitici care au atras atenția românilor: simbolurile, culorile și formele care apar pe acele haine.

Casa de modă nu a precizat care a fost sursa inspirației și nici originea simbolurilor imprimate pe hainele din colecție. Așadar, a apărut campania „Give Credit”, în frunte cu organizația „La Blouse Roumaine”.

Prin această campanie se cere ca portul tradițional românesc să fie recunoscut de casa de modă, iar piesele vestimentare din colecția Louis Vuitton să fie retrase temporar. De asemenea, se cere eliminarea colecției, până în momentul în care comunitățile își dau acordul ca designul să fie folosit.

Citește și: Răscoala angajaților dintr-un mare magazin de modă, nemulțumiți de condițiile de muncă: „Se simte ca o închisoare”

Louis Vuitton
Louis Vuitton

„Dragi comunități din Mărginimea Sibiului, Oltenia de sub munte, Țara Făgărașului, Argeș, Sudul și Centrul Transilvaniei și orice persoană, colecționar, artizan și simplu iubitor, iubitoare a cămășii și portului specific Marginimii Sibiului, păstrat inclusiv în zonele unde au migrat oamenii din această regiune, va rugăm să ne sprijiniți în noua campanie “Give Credit” (A da recunoaștere) ce are în centrul său utilizarea de către brandul Louis Vuitton a cămășii de Mărginime în noua colecție 2024, fără menționarea originii și acordul păstrătorilor de zestre culturală.

Ce avem de făcut:

  • adăugați fotografii cu cămașa de Mărginime la această postare cu indicarea zonei și dacă aveți, o scurtă descriere în câteva rânduri
  • cereți brandului Louis Vuitton să scoată piesele din colecție până la obținerea acordului din partea comunităților, cu creditarea originii
  • dacă sunteți organizați în cadrul unor asociații, fundații, grupuri de inițiativă, companii etc, va rugăm să ne scrieți mesaje de susținere oficiale și să le trimiteți pe adresa [email protected].

Respect și recunoaștere pentru familiile și comunitățile noastre! Vă mulțumim! Împreună reușim.”, mesajul transmis de organizația „La Blouse Roumaine”, duminică, 2 iunie 2024.

Nu este prima oară când portul tradițional românesc apare în asemenea colecții. De exemplu, acum șapte ani, Dior a lansat pe piață un articol vestimentar care copia cojocul de Beiuș.

„În mod firesc, vom solicita companiei Louis Vuitton recunoașterea valorii patrimoniale și culturale a modelului iei cu șinoare, specifică zonei Sibiului.

Creația populară autentică și-a menținut valoarea peste timp, dovadă că ia românească a fost și rămâne o sursă de inspirație pentru pictori, designeri sau companii precum Louis Vuitton.

Această situație merită transformată într-o oportunitate, în sensul recunoașterii la nivel internațional a valorii inestimabile a patrimoniului cultural românesc.”, a transmis ministrul Raluca Turcan pe Facebook.

Vezi și: Ia românească, o adevărată inspirație pentru casele de modă din străinătate. Nume mari de peste hotare s-au lăsat fermecate de portul tradițional românesc