- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Acuzații grave la adresa lanțului de magazine Profi! Un om de afaceri dă de pământ cu marele retailer

26 Jun, 17:59 • Fundeanu Madalina
Un nou scandal între marii retaileri și producători! Un om de afaceri face acuzații grave la adresa Profi.
Acuzații grave la adresa lanțului de magazine Profi! Un om de afaceri dă de pământ cu marele retailer

În ultima vreme s-au iscat mai multe conflicte între marii retaileri și producători. Cei din urmă se plâng de faptul că produsele lor nu sunt primite la raft. Acest lucru i s-a întâmplat și lui Florin Ioniță, patronul firmei locale Prăvălia D Art, care produce deserturi, potrivit HotNews.ro.

Un nou scandal între marii retaileri și producători! Un om de afaceri face acuzații grave la adresa Profi

Patronul firmei acuză retailerul de o pagubă uriașă de 300.000 de lei, după ce contractul a fost întrerupt imediat după reînnoire. Omul de afaceri a rămas fără cuvinte atunci când a auzit motivul.

Recent, producătorii români, cum ar fi magiunul Topoloveni sau înghețata Cremola din Teleorman, au declarat că s-au lovit de mai multe probleme cu supermarketurile. Parlamentarii s-au sesizat și au stabilit audieri în comisiile parlamentare. Mai mult de atât, și Consiliul Concurenței a declarat că purta discuții cu producătorii privind nemulțumirile acestora.

Florin Ioniță, patronul firmei Prăvălia D Art, a răspus întrebărilor puse de sursa menționată privind felul în care funcționează relația producători – retaileri. Florin Ioniță a vorbit atât despre părțile bune ale sistemului de retail (exigența, standardele), cât și despre ceea ce el a numit „disproporția de forțe, favorabilă rețelelor de supermarketuri”.

Profi a venit cu un răspuns adresat redacției HotNews.ro referitor la care sunt problemele cu care se confruntă și retailerii în raport cu producătorii.

„La PROFI, ne mândrim cu faptul că 94% dintre partenerii noștri sunt români, reflectând angajamentul nostru fața de colaborările cu producători autohtoni. Avem peste 1.400 de parteneri români, dintre care aproape jumătate sunt regionali sau locali.

O parte dintre aceștia furnizează produse către zeci de magazine din rețeaua PROFI, în timp ce alții livrează doar unui singur magazin, în funcție de tipologia produsului, capacitațile furnizorului și performanța produsului.

Cu toate acestea, pe rafturile magazinelor (PROFI dar nu numai) spațiul e limitat. Pentru noi, este extrem de important că produsele prezentate clienților noștri să fie nu doar de cea mai bună calitate, la cel mai bun raport calitate – preț, dar și să țină cont de preferințele consumatorilor noștri.

În acest scop, în cazul comerțului care se adresează direct consumatorului final, indiferent că este vorba de retail modern (rețele de magazine, supermarket, hypermarket sau de magazine tip discount) sau rețele tradiționale (magazine locale) e necesară o revizuire constanța a sortimentului de produse oferite și o adaptare continuă la cerințele clientului.

În analizele pe care le realizăm, avem în vedere performanță articolului, dar și a furnizorului, dar și reacțiile clienților față de produse, respectiv felul cum acestea sunt cumpărate de către consumatori”, se arată în comunicatul supermarketului.

Citește și: Măsuri mai stricte privind vânzarea țigărilor și a alcoolului. Amenzi de până la 30.000 de lei pentru cei care nu respectă legea

Profi
Profi

Răspunsul Profi privind parteneriatul cu Prăvălia D Art

Conform retailerului, colaborarea a început în anul 2022, iar în anul următor deja au fost redusă gama produselor în urmă analizei performanței. Pe motivul că nici produsele rămase nu au performat, Profi s-a văzut obligat să înlocuiască produsele cu ale altui producător român.

„Cu partenerul despre care ne-ați adresat întrebările, PROFI a început colaborarea în 2022. În urmă analizei performanței care a avut loc în 2023, a fost redusă gama produselor, încercând să păstrăm în portofoliu o parte dintre cele mai performanțe produse. Din păcate nici acele articole nu au performat, astfel încât am fost nevoiți să le înlocuim cu produse provenind de la un alt producător român.

Decizia de încetare a colaborării a fost fundamentată pe rezutatele analizei efectuate, partenerul a fost înștiințat din timp în legătură cu rezultatele acestei analize iar contractul a fost denunțat de către PROFI în conformitate cu clauzele acordurilor agreate de părți.

Deși din motive ce țîn de respectarea legislației concurenței nu putem oferi informații privind marja de profit a PROFI în legătură cu produsele acestui (sau altui) furnizor, putem să va asigurăm că interesul nostru este comun cu cel al partenerilor noștri – o performanță cât mai ridicată a produselor aflate pe rafturile PROFI.”

Profi a analizat declarația patronului Florin Ioniță, în care acesta a spus că nu înțelege de ce retailerul a ales un alt produs mai scump în locul celor produse de firma sa. Retailerul a declarat că este vorba doar de cantități atunci când vine vorba de preț.

„Trebuie totuși să subliniem că articolul care a fost publicat în legătură cu acest subiect conține informații incorecte. De exemplu, se precizează că:

“În locul celor de la Prăvălia D Art a fost listat un alt produs (asociat brandului Nestle) la un preț dublu față de cel practicat de Prăvălia D Art.”

Trebuie să menționăm că acest alt produs este un produs provenind tocmai de la un partener local, național, produsele fiind efectiv produse în România, nu importate, partenerul având licențe din partea grupului Nestle pentru folosirea în sistem de branding/cobranding a unor mărci din portofoliul lor.”, transmite Profi.

„Produsele mele se vindeau la prețul de 7,49 lei, cel nou se vinde la 11,99 lei –nu înțeleg din punct de vedere economic de ce retailerul ar face asta, având în vedere că inflația cumulată a anilor 2022 și 2023 depășește 24%, dar poate că cititorii acestui articol pot supoza”, a declarat Ioniță.

„Ce domnul Ioniță nu spune, deși presupunem că știe, este că produsele între care face comparația de preț se vând la cantități diferite. Astfel, au fost comparate prețul unui produs la Prăvălia D’art, de 110/120 g, cu prețul unui produs al competitorului acestei companii, de 180 g, în concluzie prețul de vânzare per gram fiind mai competitiv pentru produsele nou listate.” a mai declarat, printre altele, retailerul.

Vezi și: Țara din Europa în care preţul „aurului lichid” a crescut cu 272%. Cât costă acum acest aliment