- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Adevărul din spatele produselor High Protein de la supermarket. „Cea mai mare vrăjeală din 2024”

26 Jul, 11:31 • Cornel Ghimeșan
Din ce în ce mai multe supermarketuri din România, precum Lidl, Kaufland și Carrefour, oferă produse High Protein, atrăgând atenția celor care doresc să construiască masă musculară sau să slăbească. Însă, antrenorii și specialiștii din domeniul nutriției atrag atenția asupra acestor produse, subliniind că nu sunt întotdeauna ceea ce promit a fi.
Adevărul din spatele produselor High Protein de la supermarket. Cea mai mare vrăjeală din 2024

Adevărul din spatele produselor High Protein de la supermarket. Produsele High Protein pot părea o alegere ideală pentru cei care doresc să își îmbunătățească dieta, însă este esențial să citim cu atenție etichetele și să ne informăm înainte de a le cumpăra. Clienții sunt sfătuiți să fie vigilenți și să citească întotdeauna etichetele produselor pentru a face alegeri informate. Este esențial să comparăm ingredientele produselor High Protein cu cele ale alimentelor obișnuite pentru a evita capcanele de marketing și pentru a ne asigura că alimentele alese au un conținut scăzut de zahăr și grăsimi, transmite bugetul.ro.

Adevărul din spatele produselor High Protein de la supermarket

Antrenorul personal Andrei Bordeianu a postat recent un clip pe TikTok în care expune „vrăjeala” din spatele multor produse High Protein disponibile în magazine. Acesta compară două tipuri de brânză, una cu multă proteină și alta light, subliniind că diferențele de grăsime și proteină sunt minime, iar consumatorii sunt adesea induși în eroare de campaniile de marketing.

„Vreţi să vedeţi cum arată cea mai mare vrăjeală din 2024? Sunt la un magazin şi am venit să îmi iau brânză din aia care se întinde pe pâine. Avem varianta cu multă proteină care are 10,4 grame de proteina pe suta de grame, grăsime 9 grame. Mai există şi varianta light pentru că i s-a scos grăsimea din ea: are 4 grame de grăsimi şi 12,1 grame de proteină. Păi care e şmecheria? Nu vă mai lăsaţi păcăliţi de schemele de marketing care există la nivel mondial. Pe lângă brânză, în magazin există şi budincă proteică, mousse, băuturi proteice, iaurturi. În plus, nu ai cum să compari cele 20 de grame de proteină dintr-un iaurt cu o friptură din carne de pui. Aşadar, dacă vreţi să arătaţi bine aruncaţi prostiile astea şi alegeţi mereu mâncarea reală”, spune antrenorul personal Andrei Bordeianu într-un clip de pe TikTok.

Citeşte şi: Când încep înscrierile în programul FIV 2024. Ce trebuie să conţină dosarul şi care sunt criteriile de eligibilitate pentru a beneficia de fertilizarea in vitro

În rafturile magazinelor găsim o varietate de produse etichetate High Protein, de la brânzeturi și budinci proteice, până la mousse-uri și iaurturi. Andrei  Bordeianu subliniază că nu se pot compara cantitățile de proteine din aceste produse cu cele din alimente integrale, precum carnea de pui. Mesajul său este clar: pentru a arăta bine și a avea o dietă sănătoasă, ar trebui să alegem alimentele naturale în detrimentul produselor prelucrate.

Citeşte şi: Guvernul a făcut anunțul! Ce se întâmplă cu copiii din diaspora: „Fie că trăiesc şi studiază în Spania, Italia, Belgia sau Portugalia”

În urmă cu câteva săptămâni, o clientă Lidl, Sorana Tiplea, a criticat înghețata proteică Gelatelli într-un video pe Instagram. Deși este etichetată ca fiind destinată celor care vor să slăbească, aceasta conține multe grăsimi și carbohidrați, având doar 5 grame de proteine pe baton. Femeia a concluzionat că produsul nu merită banii, având în vedere conținutul său nutrițional.

„Am găsit un nou tip de îngheţată proteică la Lidl şi vreau să vedem dacă intră la categoria “da” sau “mai bine nu” dacă vrem să slăbim. Are 145 de calorii pe un baton, foarte multe grăsimi (7 la număr şi 4,3 săturate), doar 5 grame de proteine. Nu mi se pare normal ca o îngheţată proteică să aibă atât de puţină proteină. Are şi carbohidraţi mulţi… Nu e ok. Din punctul meu de vedere, nu merită să daţi bănuţii pe aşa ceva”, spune Sorana Tiplea, într-un video de pe Instagram.

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult