CFR dă alerta pentru călători. Traficul feroviar la nivel naţional se desfăşoară cu limitarea vitezei de circulaţie pe anumite intervale de cale ferată, din cauza temperaturilor de peste 40 de grade înregistrate în aer şi peste 50 de grade la nivelul solului. Compania spune că măsurile sunt necesare pentru siguranţa traficului.
„În intervalele orare în care temperatura în aer depăşeşte deja 35-37 de grade în aer, personalul de întreţinere a infrastructurii feroviare efectuează permanent revizii suplimentare pe reţea, prin verificarea directă a căii, măsurarea şi înregistrarea permanentă a evoluţiei temperaturilor la nivelul şinei, iar în intervalele orare în care temperatura în şină depăşeste 50 de grade C, pe anumite intervale de staţii, unde situaţia o impune, se reduce viteza de circulaţie a trenurilor cu 20-30 km/h faţă de viteza normală, astfel încât traficul feroviar să se desfăşoare în depline condiţii de siguranţă”, arată un comunicat al CFR SA.
Potrivit CFR SA, aceste măsuri sunt aplicate de toate companiile de infrastructură şi respectă normele de siguranţă feroviară în astfel de situaţii speciale.
Personalul de specialitate al CFR SA avizează permanent operatorii de transport feroviar de călători şi de marfă (OTF) când se impune reducerea vitezei de circulaţie şi pe ce intervale de staţii se va adopta această măsură, astfel încât operatorii de transport feroviar de călători să informeze pasagerii din trenurile aflate deja în circulaţie, sau care urmează să circule în ziua respectivă, despre condiţiile de trafic.
În același timp, CFR SA recomandă publicului călător ca înainte de efectuarea călătoriei să solicite informaţii despre orele de sosire şi de plecare a trenurilor în staţiile CFR, la casele de bilete ale operatorului de transport de la care a achiziţionat sau doreşte să achiziţioneze bilet.
„Adresăm scuzele necesare călătorilor, în situaţia în care trenurile cu care călătoresc ajung cu întârziere la destinaţie, însă aceste măsuri de limitare a vitezei de circulaţie pe anumite intervale de cale ferată sunt necesare pentru a menţine condiţii optime şi de siguranţă pe reţeaua feroviară”, subliniază CFR SA.
Ai mai putea citi: Valul de caniculă îngenunchează România. Locul unde sunt 46 de grade. Luna iulie, cea mai călduroasă din ultimii 120 de ani