Românii vor putea primi acasă atât certificatul de înmatriculare, cât și permisul de conducere. Compania Naţională Poşta Română a câştigat un contract cu Regia Autonomă Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat Bucureşti (RAAPPS). Este vorba despre contractul în baza căruia poșta va livra, la domiciliile titularilor, permisele de conducere şi certificatele de înmatriculare ale autovehiculelor.
Astăzi au fost confirmate primele schimbări. Pe durata de 4 ani a contractului se estimează a fi livrate aproximativ 9.600.000 de trimiteri.
Potrivit primelor informații apărute astăzi în spațiul public, în baza contractului, Poşta Română va livra aproximativ 2.400.000 trimiteri pe an. Livrarea documentelor este asigurată în toate localităţile din România, iar beneficiarii vor primi documentele la domiciliu.
Contractul a fost atribuit în urma unei licitaţii deschise la care au depus oferte trei participanţi, printre care unii dintre principalii jucători locali de pe piaţa de profil. Criteriul de atribuire a fost “cel mai bun raport calitate – preţ”, iar valoarea estimată a procedurii de achiziţie a fost de 96.000.000 lei.
„În ultimii doi ani, furnizorul RAAPPS a fost tot Poşta Română, printr-un contract câştigat în faţa competitorilor de pe piaţa de curierat”, a declarat Valentin Ştefan, directorul general al Companiei Naţionale Poşta Română.
Compania Naţională „Poşta Română“ va asigura funcționarea aplicației online pentru achitarea facturilor, ce urmează să fie disponibilă de la 20 februarie pe site-ulposta-romana.ro.
Guvernul României a adoptat în cadrul ședinței de astăzi o ordonanță care prevede posibilitatea ca beneficiarii cardurilor de energie să transmită documentele necesare efectuării plăților prin intermediul unei aplicații informatice, pusă la dispoziție de Compania Naţională Poşta Română.
Poşta Română va asigura funcționarea aplicației electronice, respectiv preluarea documentelor, prelucrarea acestora, efectuarea plăților către furnizorii de energie și apoi informarea beneficiarilor de sprijin.
„Deși avem încă pași importanți de făcut în ceea ce privește digitalizarea, datele arată că în anul 2021, circa 8 din 10 dintre gospodăriile din România aveau acces la reţeaua de internet de acasă. În mediul urban, 86,9% dintre gospodării sunt conectate la internet, iar în mediul rural doar 73,1% dintre gospodarii. Prin prevederile adoptate astăzi și tot cu sprijinul Poștei Române, simplificăm mecanismul de efectuare a plăților de către beneficiarii acestui tip de sprijin.
Va fi o aplicație prin care se vor putea încărca și transmite electronic documentele necesare plății: cartea de identitate, cardul de energie și factura doveditoare a datoriei față de furnizorul de energie. Măsura asigură accesul nediferențiat și șanse egale pentru toate persoanele vulnerabile care beneficiază de sprijin pentru cheltuielile cu energia. Cei care nu se vor descurca să plătească online și au probleme în ceea ce privește deplasarea vor putea să apeleze direct la poștași, care vor avea în permanență cititoare optice și plata sa va efectua pe loc”, a declarat ministrul Marcel Boloș.
Ai mai putea citi: Derapaj istoric în 2023. Primarul Elena Lasconi vrea să alipească de Brașov orașul Câmpulung. „Mă gândesc foarte serios ca la regionalizare să trecem de partea Brașovului”