- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Adio, shrinkflation în România! ANPC adoptă legea prin care se interzice scăderea gramajului produselor

04 Sep, 12:35 • Bumbeneci Diana
ANPC vine cu măsuri anti-shrinkflation. Marcel Ciolacu a anunțat că această formă de înșelăciune împotriva consumatorilor se încheie oficial în România.
Adio, shrinkflation în România! ANPC adoptă legea prin care se interzice scăderea gramajului produselor

Spunem adio fenomenului de shrinkflation în România. Protecția Consumatorilor a terminat stabilirea unui nou ordin prin care pregătește măsuri anti-shrinkflation, fenomenul prin care producătorii reduc gramajele produselor dar le mențin prețurile la fel ca înainte. Anunțul a fost făcut de premierul Marcel Ciolacu, în ședința Guvernului. Acesta a anunțat și „sancțiuni dure” pentru comercianți, precum și o serie de verificări masive la raft.

ANPC vine cu măsuri anti-shrinkflation

„Este gata și ordinul președintelui ANPC de stopare a fenomenului prin care comercianții scad gramajul produselor, dar lasă prețurile la fel. Aceasta formă de înșelăciune împotriva consumatorilor se încheie! Finalizăm azi procedura de consultare la nivel european și cel târziu luni putem avea actul publicat în Monitorul Oficial: producătorii trebuie să semnaleze vizibil pe ambalaj că au redus gramajul, iar prețul produsului este neschimbat. Și aplicăm sancțiuni dure pentru nerespectarea acestei obligații”,a declarat premierul Marcel Ciolacu.

shrinkflation
shrinkflation

Poți citi și:ANPC închide Lidl. Mulți români vor fi afectați de decizie

În acest context, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a publicat încă din luna mai modelul de informare pe care retailerii trebuie să îl afișeze în dreptul unui produs afectat de „shrinkflation”, adică pentru care cantitatea a fost redusă, dar prețul a fost menținut.

Proiectul de act normativ lansat de ANPC privind combaterea „shrinkflation” este cel care decide oficial obligația operatorilor economici de a anunța consumatorii complet, corect și precis cu privire la modificarea cantităților de produs având prezentarea, ambalajul, forma (fără a ne limita) identice, chiar în condițiile menținerii aceluiași preț, iar mai apoi cumpărătorii să fie cei care decid dacă vor cumpăra acel produs la același preț sau dacă vor renunța la achiziția acestuia.

Informarea va fi făcută în același câmp vizual într-o formă vizibilă, lizibilă și cu aceeași dimensiune și se va realiza prin folosirea de către operatorii economici a următoarelor sintagme: “pe durata întregii perioade de vânzare a produselor cu cantitate modificată” sau „vânzarea este valabilă în limita stocului disponibil”, prin intermediul unui poster/afiș.

Ai putea citi și:Cât zahăr este într-o sticlă de Fanta în fiecare țară? În România s-au depășit limitele admise

Într-o mare de oameni care merg în direcții simple, seci sau poate chiar absurde, o lume grăbită și gata mereu să alerge pentru îndeplinirea unui scop, eu am ales să mă opresc în loc și să ... citește mai mult