Adnana Popa, o antreprenoare cu experiență în consultanță financiară, a lansat Velocità în plină pandemie, inspirată de pasiunea sa pentru gelato de calitate, născută din vacanțele în Italia, unde a deprins obiceiul de a savura înghețată autentică.
„De fiecare dată când mergeam cu copiii în vacanţă în Italia, aveam obiceiul de a merge la gelaterie poate şi de trei ori pe zi. M-am întrebat de ce nu avem acest obicei când suntem în Bucureşti. A durat aproximativ 10 luni de la momentul ideii până când am găsit partenerii de business şi locaţia pentru flagship store”, a spus Adnana Popa pentru Business Magazin.
Deşi a fost lansată într-o situaţie dificilă, Velocità a prosperat rapid, având acum opt locații în orașe mari din România, Bucureşti, Braşov şi Timişoara, cea mai mare fiind cea de pe Calea Victoriei, care generează vânzări anuale de peste un milion de euro. Trei dintre gelateriile din Capitală sunt deschise de parteneri în franciză, strategie de scalare care va fi menţinută şi în viitor, pe lângă deschiderile proprii.
Numită sugestiv „velocità” („viteză” în italiană), gelateria își propune să ofere clienților un spațiu de odihnă și răsfăț. Filosofia de business se bazează pe experiențe de calitate superioară, atât în ceea ce privește ingredientele, cât și amenajarea și designul locațiilor, gândite să devină destinații urbane emblematice.
„La Velocità, de fapt, te opreşti ca să primeşti un boost de energie şi bucurie, astfel încât să poţi continua ziua mult mai bine. Velocità este precum o oază, în mijlocul agitaţiei. Această filozofie reflectă conceptul nostru de a aduce bucurie cu o îngheţată sau / şi cafea. Îmi place să spun că avem un business de fericire”, a mai spus Adnana Popa.
Citeşte şi: Cum se calculează pensia anticipată. Elementele importante de care românii trebuie să țină cont
Pe de altă parte, planurile de extindere includ nu doar alte locații în București, ci și alte orașe mari din România, precum Cluj-Napoca. Adnana Popa intenționează să contribuie la reactivarea altor zone emblematice din capitală, cum ar fi zona Piața Rosetti, unde Velocità a deschis recent o nouă locație, cu scopul de a transforma acel colț istoric al orașului într-o nouă destinație urbană.
Citeşte şi: Ce salariu câștigă o bonă în Iași pentru un program de 8 ore pe zi, cinci zile pe săptămână
Investiția inițială a fost substanțială, iar în 2024, afacerea preconizează o cifră de afaceri de 3,4 milioane de euro. „Anul acesta vom reuşi să ajungem la o cifră de afaceri de 3,4 milioane euro la nivel de companie şi de aproape 4 milioane euro la nivel de grup. Business-ul nostru se concentrează seara şi în week-end. Anul acesta am avut mai puţine ore de vânzare decât în alţi ani pentru că oamenii au ieşit la promenadă mai târziu, după 9-10 seara, nu la 7 ca în trecut”, a mai spus Adnana Popa.