Adrian Ariciu, CEO al Metro România, declară că România se va confrunta cu provocări și mai mari, dacă consumul în volum nu va crește în 2023, relatează zf.ro. El afirmă că românii sunt deja cumpătați când vine vorba de achiziția de alimente, și totodată, la produse ne-alimentare se vede deja o scădere.
Adrian Ariciu afirmă că este necesar ca în 2023 consumul în volum să crească, fiind un indicator de bază al apetitului pentru cheltuieli al populației, iar în cele din urmă, al sănătății economiei. El spune că România se va confrunta cu mai multe provocări, dacă atenția nu este concentrată asupra consumului.
Te-ar putea interesa și: Mare grijă ce produse cumpăraţi. Protecţia Consumatorilor a amendat Metro Constanţa cu 55.000 de lei. Ce neregului s-au găsit în magazin
În continuare, reprezentantul Metro România declară că oamenii sunt deja mai cumpătați când vine vorba despre achiziția de alimente, observându-se deja o scădere la nivelul produselor ne-alimentare. El precizează că vânzarea în volum este definitorie.
„Consumatorul e mai cumpătat când vine vorba de achiziţia de alimente, iar la produse ne-alimentare vedem chiar o scădere a apetitului.
Dacă nu avem grijă de consum, vom avea provocări şi mai mari, mai ales că el a fost atâţia ani motorul economiei. Volumetria (vânzarea în volum – n.red.) e definitorie”, spune el.
Executivul român explică că anul 2023 a venit cu o inflație în scădere. La anumite categorii de produse se poate observa deja o deflație. Drept urmare, în mai 2023 inflația anunțată de INS a fost în continuare de peste 10%, așadar, alcătuită din două cifre, dar sub maximele de 16% din 2022, pe final de an.
„Aceasta este o veste bună, pentru că ne permite să avem preţuri mai competitive şi totodată ne deschide calea pentru discuţii cu furnizorii de produse derivate din aceste materii prime”, afirmă reprezentantul Metro România.
În ceea ce privește prețul energiei, el a revenit la nivelul anterior crizei. Putem avea așteptări și față de evoluția în consecință a costurilor produselor.
„Consumatorii se aşteaptă la noi creşteri de preţuri şi din cauza asta caută modalităţi noi prin care să îşi adapteze coşul.
Totuşi, am remarcat că nu renunţă la două atribute – la brandul preferat în anumite categorii de produse şi la experienţa de cumpărare. La nivel general, vedem migraţie spre produse mai ieftine, spre mărci proprii sau produse la promoţie”, declară Adrian Ariciu.
Citește și despre următorul subiect: Alertă alimentară la Metro! ANPC a descoperit nereguli grave. Ce au găsit inspectorii în pungile cu carne